Peste 40% dintre romani utilizatori de internet apeleaza la Internet Banking cel putin o data pe saptamana (studiu)
Data publicarii: 28-08-2018 | Economie
Cei mai multi romani utilizatori de internet (42%) deruleaza operatiuni de Internet Banking cel putin o data pe saptamana, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de cateva ori pe saptamana si 10% o data pe saptamana, conform unui studiu de specialitate remis luni AGERPRES.
Barbatii sunt mai orientati decat femeile spre operatiuni de Internet Banking. Astfel, daca femeile utilizeaza acest serviciu zilnic sau de cateva ori pe saptamana in procent de 26%, in cazul barbatilor se constata o diferenta de plus 12% (38%), conform studiului cantitativ ''Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor'', realizat de EXACT Business Solutions. Si la cei care utilizeaza Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana diferente pe categorii de gen (fata de total populatie - 42%). Procentul femeilor este si de aceasta data mai scazut comparativ cu cel al barbatilor: 37% versus 48%.
Analizand comportamentul de consum pe categorii de varsta, se constata ca cei cu varste cuprinse intre 31-45 de ani sunt cei mai devotati consumatori, acest target alegand sa foloseasca Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana in procent de 46%. Referindu-ne la aceeasi frecventa de consum, tinerii cu varste cuprinse intre 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, in cazul ambelor categorii de varsta inregistrandu-se un procent de 40%.
'Diferente apar si atunci cand ne raportam la nivelul de educatie al populatiei. Cea cu o educatie medie si sub-medie este caracterizata de un consum mai scazut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiaza de un nivel inalt de educatie', sustin realizatorii studiului. Mai exact, ultima categorie mentionata utilizeaza Internet Bankingul in procent de 50% cel putin o data pe saptamana (cu 16% mai mult decat cei cu o educatie medie si sub-medie). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de cateva ori pe saptamana sunt, evident, tot cei cu un nivel inalt de educatie - 37%, procentul celor care il utilizeaza cu aceeasi frecventa din randul persoanelor cu educatie medie si sub-medie fiind de 26%.
Astfel, barbatul cu educatie superioara este cel care foloseste cel mai des Internet Bankingul: 74% cel putin o data pe luna, 52% cel putin o data pe saptamana, 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Bucurestiul este in topul consumului de Internet Banking. 71% dintre bucuresteni acceseaza acest serviciu cel putin o data pe luna, 53% cel putin o data pe saptamana, iar 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana. In mediul rural, studiul arata ca exista o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apeleaza la acest instrument cel putin o data pe luna, 35% cel putin o data pe saptamana, iar 24% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut