ING Asigurari de Viata isi extinde reteaua pentru a putea face fata pensiilor private

Data publicarii: 28-01-2007
INGING Asigurari de Viata isi va extinde in acest an reteaua de consultanti pentru a putea face fata industriei pensiilor private si se va angaja intr-o campanie de marketing pentru promovarea produselor de pensii private, a declarat directorul societatii, Bram Boon. "Cu siguranta ca vom investi in urmatorii ani in afacarea din Romania", a spus directorul asiguratorului ING Asigurari de Viata, adaugand ca o tinta a investitiilor va fi extinderea retelei. "Lucram cu aproximativ 2.000 de consultanti de asigurari si dorim sa ne extindem, deoarece vrem sa fim pregatiti pentru industria pensiilor. Va fi nevoie de o mare putere de distributie, in special in cazul celui de-al doilea pilon al pensiilor private", a spus Boon.

Industria a fost surprinsa de faptul ca legea pentru pilonul II de pensii private obligatorii a fost aprobata de executiv, asadar ING va trebui sa planuiasca urmatorii pasi. In Polonia, tara de aproximativ doua ori mai mare decat Romania, divizia locala de asigurari a ING a avut nevoie de 25.000 de agenti pentru a putea raspunde gestionarii pensiilor private obligatorii poloneze. "Nu cred ca vom avea nevoie de asa ceva aici, insa trebui sa analizam situatia pana a decide. Consider ca va trebui sa ne extindem spectaculos", a spus Boon. "Vom lucra cu brokeri de asigurare, ceea ce reprezinta o premiera pentru noi. Ne asteptam ca brokerii sa aiba o influenta mult mai mare in piata asigurarilor de viata", a adaugat oficialul companiei.

ING intentioneaza sa faca investitii si in imagine. "Consideram ca este foarte important ca numele nostru sa fie cunoscut", a afirmat Boon, adaugand ca marketingul si canalele de distributie vor fi destinatiile principale ale investitiilor.

"Dezvoltam, la ora actuala, un nou produs de tipul unit-linked", a afirmat Boon. Produsele unit-linked reprezinta un serviciu financiar care combina o polita de asigurare de viata cu o componenta investitionala. Acest tip de produse este, aparent, "foarte popular in Romania", a remarcat directorul general al ING Asigurari de Viata. "Ne propunem sa lansam un produs a carui determinanta sa fie transparenta", a spus Boon, fara a adauga detalii suplimentare despre noul serviciu.

Unit-linked poate reprezenta si un "antrenament" pentru companiile interesate de gestionarea fondurilor de pensii private, in special pilonul III. Toate companiile trebuie sa fie din ce in ce mai creative cand vine vorba de produse noi, a subliniat directorul si presedintele ING Asigurari de Viata. Noul produs unit-linked urmeaza sa fie lansat in cursul primului semestru al acestui an.

ING Asigurari de Viata doreste circa 15% din piata pensiilor private facultative (pilonului III). "Ne asteptam la o contributie medie de 250 euro pe an pe persoana", a mai spus Boon. Asadar, in primul an al pensiilor private facultative, piata pilonului III va urca la circa 50-75 milioane euro. La nivelul asigurarilor de viata, asiguratorul doreste sa "prinda din urma" piata, a carei crestere este estimata la 20%. "Asadar, ne dorim o crestere de circa 15-20% pentru asigurari", a afirmat oficialul ING Asigurari de Viata.

Liderul pietei asigurarilor de viata din Romania, ING Asigurari de Viata, a obtinut in primele noua luni ale anului trecut un profit inainte de impozitare de 11 milioane euro, in crestere de la 7 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Primele brute subscrise ale ING Asigurari de Viata au crescut in primele noua luni ale 2006 pana la aproape 314,93 milioane lei (88,95 milioane euro), in crestere cu 6,65% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Divizia de asigurari a grupului ING este lider, cu o cota de 38,88% din piata asigurarilor de viata.

ING are, la ora actuala, sase programe de investitii de tip unit-linked, denominate in lei si in valuta. Interamerican, Generali, Aviva, Allianz-Tiriac sunt celelalte companii romanesti de asigurari care mai ofera acest tip de produs.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: