ACEA: Lituania si Romania au inregistrat cel mai semnificativ avans al vanzarilor auto din UE

Data publicarii: 14-12-2018 | Economie
Inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana (excluzand Malta) au crescut cu 0,8% in primele 11 luni din acest an, la 14,16 milioane, in timp ce Lituania si Romania au raportat cel mai semnificativ avans, arata datele publicate vineri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/. Piata auto din Romania a inregistrat o crestere de 24% in perioada ianuarie - noiembrie 2018, fiind inmatriculate 121.634 autoturisme, fata de 98.116 vehicule in primele 11 luni din 2017. Lituania a raportat un avans de 25,5% in perioada ianuarie - noiembrie 2018. Cele cinci mari piete europene au avut evolutii mixte in in primele 11 luni din 2018: cresteri in Spania (8%), Franta (4,7%) si Germania (0,4%) si scaderi de 6,9% in Marea Britanie si de 3,5% in Italia, arata datele ACEA. Inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana (excluzand Malta) au scazut cu 8% in noiembrie, la 1,12 milioane. Piata auto din Romania a inregistrat o scadere de 10,8% in noiembrie, fiind inmatriculate 8.303 autoturisme, fata de 9.311 vehicule in perioada similara din 2017. Livrarile au scazut luna trecuta pe toate cele cinci mari piete europene: Spania (12,6%), Germania (9,9%), Italia (6,3%), Franta (4,7%) si Marea Britanie (3%), arata datele ACEA. Declinul semnificativ inregistrat de piata auto europeana in noiembrie nu ar trebui sa reprezinte o surpriza, apreciaza Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, deoarece introducerea noilor proceduri mai stricte de testare a poluarii (WLTP) la inceputul lunii septembrie a dus la un avans exceptional al inmatricularilor in timpul verii. Ca rezultat, cererea de masini noi a coborat in octombrie si noiembrie in majoritatea statelor membre ale UE. Toti producatorii trebuie sa isi testeze vehiculele utilizand WLTP, inainte ca acestea sa fie puse in vanzare. Insa, noua procedura armonizata la nivel mondial de testare a vehiculelor usoare (WLTP), bazata pe date obtinute in conditii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, intarziind certificarea oficiala si vanzarile.

Sursa: Agerpress