Razvan Cuc: Anumite persoane incearca sa induca in eroare Comisia Europeana ca nu ar exista trafic pe Podul de la Braila

Data publicarii: 06-04-2019 | Economie
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat vineri, la Braila, ca sunt anumite persoane, aflate intr-o permanenta campanie electorala, care incearca sa induca in eroare Comisia Europeana ca nu ar exista trafic pe Podul de la Braila si ca nu s-ar justifica alocarea de fonduri europene pentru aceasta investitie majora pentru Romania. "Anumite persoane incearca sa induca in eroare Comisia Europeana ca nu ar exista trafic pe Podul de la Braila si ca nu este un obiectiv important pentru Romania. Totul se intampla din cauza unor persoane care sunt intr-o permanenta campanie electorala la nivelul Comisiei, iar noi venim sa demontam aceste minciuni. Vom trimite a doua oara studiul de trafic, din care reiese beneficiul acestui obiectiv pentru Romania si pentru intreaga zona. Cred ca avem nevoie de romani adevarati care sa fie la Bruxelles si nu de romani doar care sa boicoteze si sa spuna tot timpul ca Romania nu indeplineste anumite conditii ca sa poata accesa fonduri europene. Eu cred ca oportunitatea obiectivelor de investitii din Romania o stabileste Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei. Comisia Europeana a avut anumite reticente vizavi de traficul care ar exista pe anumite obiective, cum ar fi Podul peste Dunare de la Braila si centura la profil de autostrada a Bucurestiului", a declarat ministrul Cuc. Ministrul Transporturilor a precizat ca, in maxim trei saptamani, va fi trimisa din nou la Bruxelles documentatia care justifica alocarea de fonduri europene pentru Podul suspendat peste Dunare de la Braila, cel mai important proiect de infrastructura demarat in estul Romaniei dupa 1989. "Noi am terminat documentatia, o trimitem din nou la Comisia Europeana in maxim trei saptamani si asteptam sa vedem punctul lor de vedere. Ramane la latitudinea fiecaruia sa decida daca sunt anumite blocaje artificiale, create de anumite persoane, sau sunt blocaje reale. Acest obiectiv se va finaliza, indiferent de situatie. Finantarea Podului de la Braila nu este o problema, acest obiectiv oricum este in linie dreapta. Finantarea se va asigura fie din fonduri europene, fie de la bugetul de stat", a spus Razvan Cuc. Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, s-a aflat vineri la Braila pentru a verifica stadiul lucrarilor la obiectivul de investitii Podul suspendat peste Dunare din Braila, ocazie cu care s-a declarat multumit de modul in care se lucreaza, amintind totodata etapele prin care a trecut acest proiect. "Guvernul PSD in 2017, inca de cand eram ministru al Transporturilor, si-a asumat scoaterea la licitatie, vorbesc de proiectare si executie, a Podului de la Braila. Fostul prim-ministru Tudose mi-a spus la vremea aceea - Razvane, daca scoti la licitatie Podul de Braila, esti prietenul meu cel mai bun! Eu am scos Podul de la Braila, prietenia a ramas de vazut cum a decurs mai departe. Podul s-a scos in aprilie, in luna iulie s-au depus ofertele, in octombrie aveam deja evaluata oferta si, in ianuarie, am vazut ca altii semnau contractul, fara sa mai mentioneze toate eforturile care s-au facut pana la acel moment", a completat Razvan Cuc. In ceea ce priveste crearea infrastructurii care va lega Muntenia de Moldova si Dobrogea, ministrul Transporturilor a mentionat ca se lucreaza la studiile de fezabilitate si proiectele tehnice pentru drumurile expres Braila - Tulcea, Buzau - Braila si Focsani - Braila - Galati. "Am lansat deja documentatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate si proiect tehnic, sa mergem intr-un pachet mult mai rapid, pentru Drumul Expres Braila - Tulcea, Drumul Expres Buzau - Braila, Drumul Expres Focsani - Braila - Galati. Termenul de depunere a ofertelor este 6.05.2019. Sectiunea de drum dintre Galati si Braila dam drumul la proiectare undeva la jumatatea acestui an. Practic, s-au demarat procedurile pentru conexiunile prin drumul expres la Podul de la Braila, urmeaza sa parcurgem pasii procedurali, sa semnam contractele si sa dam drumul la obiective", a declarat Cuc. Directorul tehnic al consortiului Astaldi SpA din Italia, antreprenorul lucrarii, Dragos Burlan, i-a explicat ministrului stadiul in care se gaseste in momentul de fata Podul peste Dunare de la Braila. "Ieri am primit autorizatia si am inceput sa bagam si buldozerele. Autorizatia de constructie pe care o avem in acest moment ne permite sa atacam in toate cele patru puncte podul suspendat. Podul suspendat va avea 2.200 de metri cu tot cu cele doua viaducte de acces, iar nodul rutier va deservi intersectia cu DN 22B. Este facuta deja comanda pentru cabluri, asa cum ne-am angajat la nivel de oferte cablurile sunt produse in Japonia, de producatorul cel mai titrat din lume pentru cabluri aferente podurilor suspendate, au durata de viata de 150 de ani si garantie 100 de ani. Pana acum, toate podurile suspendate care au fost dotate cu cabluri produse de acest producator nu au avut niciodata o problema. Tablierul metalic de 21 mii de tone se realizeaza in Braila, la Santierul Naval din Braila si o parte la Santierul Naval din Tulcea. Noi suntem platiti la zi, tot ceea ce s-a facturat este achitat, nu avem nicio problema cu finantarea", a declarat Dragos Burlan. Contractul pentru executia podului suspendat peste Dunare in zona Braila a fost semnat in martie 2018 si are o valoare de 430 de milioane de euro, fara TVA, iar antreprenorul lucrarii este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia). Durata de realizare a podului peste Dunare este de 48 de luni, din care 12 luni - proiectarea si 36 de luni - executia, iar termenul de garantie este de 10 ani. Podul suspendat este pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). Obiectivul va avea o lungime totala de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezinta deschiderea laterala, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces, in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat. Proiectul care ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna, cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, fluidizarea traficului intre localitatile Braila, Galati, Tulcea, Constanta, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs si scaderea poluarii la toate nivelele in prezent tranzitate. Cercetarea arheologica preventiva efectuata de Muzeul Brailei "Carol I" pentru construirea Podului suspendat peste Dunare a dus la descoperirea unor vestigii din Epoca de piatra, datate in anii 4.700 - 4.500 inainte de Hristos, potrivit informatiilor facute publice de seful Sectiei Istorie din cadrul Muzeului Brailei, dr. Stanica Pandrea.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: