Kaspersky: Un sfert dintre românii care își ajuta rudele mai în vârsta în probleme de tehnologie sunt recompensați cu mâncare gătită
Data publicarii: 24-06-2019 | IT&CLumea calculatoarelor și a Internetului poate fi extrem de complicată pentru persoanele mai în vârstă ori pentru cei care un au avut niciodată de-a face cu acest mediu. Sunt o mulțime de amenințări de securitate cu care ne putem confrunta în fiecare zi, multe dintre ele greu de anticipat sau recunoscut pentru părinții și bunicii noștri care de-abia se străduiesc să facă primii pași în lumea digitală.
Tehnologia a transformat și continuă să transforme modul în care trăim și ne raportăm la cei din jur însă de cele mai multe ori, costurile legate de mentenanță și asistență depășesc veniturile multora dintre noi, în special în cazul celor care de-abia descoperă acest univers digital.
Cum reușesc ei să își rezolve problemele care apar pe parcurs?
Potrivit unui studiu realizat și publicat de Kaspersky, mai mut de o treime (35%) dintre persoanele de peste 55 de ani au dificultăți în ceea ce privește provocările de zi cu zi ale tehnologiei moderne, probleme și provocări pe care le rezolvă cel mai des cu ajutorul copiilor.
În România, potrivit studiului amintit mai sus, cei care admit aceste lucruri constituie un procent de doar 23%, sub media europeană, ceea ce nu înseamnă însă că dificultățile sunt mai ușor de depășit la noi ci doar că cei care le au, nu fac neapărat parte și din categoria celor care le admit. Atunci când apar probleme însă de natură tehnică sau lacune de cunoaștere în domeniul IT, cei mai bătrâni se îndreaptă întotdeauna către cei mai tineri, solicitându-le sfaturi și ajutor/suport imediat.
„Într-un moment în care generația tânăra încearcă sa-și cumpere o casa, sa aibă copii sau sa avanseze în carieră, cerințele repetate ale membrilor familiei - copleșiți de noutățile tehnologiei și neinformați - de a le oferi suport tehnic gratuit pot fi un pic prea mult. Dacă peste jumătate dintre mileniali (55%) se simt obligați sa le furnizeze asistenta tehnica rudelor mai în vârsta, un sfert (25%) declara ca evita membrii familiei care cred ca le vor cere ajutor. În România, doar 11,5% dintre mileniali își evita rudele care le-ar putea solicita asistenta. În schimb, mai puțin de jumătate dintre ei se simt obligați sa ii ajute – 48%” spun cei de la Kaspersky.
Și, pentru că vrem să încheiem într-o notă pozitivă, amuzantă, vă invităm în cele ce urmează să urmăriți și clipul de prezentare creat și publicat de Kaspersky pe această temă:
Tehnologia a transformat și continuă să transforme modul în care trăim și ne raportăm la cei din jur însă de cele mai multe ori, costurile legate de mentenanță și asistență depășesc veniturile multora dintre noi, în special în cazul celor care de-abia descoperă acest univers digital.
Cum reușesc ei să își rezolve problemele care apar pe parcurs?
Potrivit unui studiu realizat și publicat de Kaspersky, mai mut de o treime (35%) dintre persoanele de peste 55 de ani au dificultăți în ceea ce privește provocările de zi cu zi ale tehnologiei moderne, probleme și provocări pe care le rezolvă cel mai des cu ajutorul copiilor.
În România, potrivit studiului amintit mai sus, cei care admit aceste lucruri constituie un procent de doar 23%, sub media europeană, ceea ce nu înseamnă însă că dificultățile sunt mai ușor de depășit la noi ci doar că cei care le au, nu fac neapărat parte și din categoria celor care le admit. Atunci când apar probleme însă de natură tehnică sau lacune de cunoaștere în domeniul IT, cei mai bătrâni se îndreaptă întotdeauna către cei mai tineri, solicitându-le sfaturi și ajutor/suport imediat.
„Într-un moment în care generația tânăra încearcă sa-și cumpere o casa, sa aibă copii sau sa avanseze în carieră, cerințele repetate ale membrilor familiei - copleșiți de noutățile tehnologiei și neinformați - de a le oferi suport tehnic gratuit pot fi un pic prea mult. Dacă peste jumătate dintre mileniali (55%) se simt obligați sa le furnizeze asistenta tehnica rudelor mai în vârsta, un sfert (25%) declara ca evita membrii familiei care cred ca le vor cere ajutor. În România, doar 11,5% dintre mileniali își evita rudele care le-ar putea solicita asistenta. În schimb, mai puțin de jumătate dintre ei se simt obligați sa ii ajute – 48%” spun cei de la Kaspersky.
Și, pentru că vrem să încheiem într-o notă pozitivă, amuzantă, vă invităm în cele ce urmează să urmăriți și clipul de prezentare creat și publicat de Kaspersky pe această temă:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall