13 miliarde euro sunt necesare pentru construirea a 1.800 de kilometri de autostrada in perioada 2007 - 2013
Data publicarii: 11-02-2007 | EconomieStatul roman va incerca sa acceseze imprumuturi cu perioade de gratie lungi, de circa sase - sapte ani, si perioade de rambursare de circa 15 - 20 de ani, a spus ministrul Berceanu.
Ministrul a spus ca a discutat cu premierul, Calin Popescu Tariceanu, in legatura cu acest subiect, si cu ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, pentru a gasi solutii alternative de finantare.
'Din cele 6,5 miliarde euro care trebuiau sa vina de la buget pana in 2013, aproximativ 3 - 3,5 miliarde euro vor veni de la stat, iar restul din imprumuturi, pentru ca o alocare bugetara in perioada 2007 - 2013 de 500 milioane euro pe an e mai realista', a explicat Berceanu.
Potrivit calculelor ministerului, cei 1.798 de kilometri de autostrada care vor fi construiti in perioada 2007 - 2013 vor necesita investitii de 12,8 miliarde euro, din care 1,5 miliarde euro de la Uniunea Europeana, 600 milioane euro de la institutii financiare internationale (cinci la suta), 6,5 miliarde de la buget (51 la suta) si 4,2 miliarde euro din concesiunea autostrazilor (31 la suta).
'Practic, vom incerca sa concesionam pe perioade mai lungi de 25 - 30 de ani, prin licitatii internationale, autostrazi precum Bucuresti - Sibiu de pe Coridorul IV Pan European, mai ales ca tronsonul Pitesti - Sibiu nu este o prioritate a Uniunii Europene, Bucuresti - Brasov, portiunea Ploiesti - Brasov neavand finantare asigurata, si Ploiesti - Focsani de pe coridorul IX', a explicat Radu Berceanu.
Ministrul a aratat ca statul va incerca sa construiasca cu bani de la buget autostrazi sau drumuri care sa faca legatura intre proiectele ce vor fi construite prin concesiune.
Ministerul, prin fonduri bugetare, va finanta o parte a Coridorului IV, Autostrada Est - Vest, care va face legatura intre Moldova si Transilvania, fondurile de la Uniunea Europeana urmand sa se indrepte numai pe o parte a Coridoului IV, fara portiunea Pitesti - Sibiu, pe Coridorul IX, care uneste Moldova de sudul tarii.
'Practic, vom concesiona aceste portiuni, iar cei care le vor lua vor avea obligatia sa proiecteze sa construiasca si sa intretina drumurile respective. Sigur ca aici intervine problema unei taxe, care va trebui sa vedem cum se va introduce. Fie nu se va introduce o taxa, dar va plati tot romanul prin bugetul de stat, prin minister sau Compania Drumurilor, fie vom gasi o solutie astfel incat statul sa suporte 60 - 70 la suta din taxa, iar cel care circula efectiv restul', a spus Berceanu.
Potrivit graficelor ministerului in 2013 vor fi finalizate lucrarile la Coridorul IV, care are 855 de kilometri, pe traseul Constanta - Bucuresti - Pitresti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac, o parte din Coridorul IX, intre Giurgiu - Bucuresti - Ploiesti - Buzau - Focsani, cu o lungime de 417 kilometri, fara insa a intra si portiunea Focsani - Albita, care va fi in pregatire, autostrada Ploiesti - Brasov, cu o lungime de 111 kilometri.
De asemenea, se vor finaliza lucrarile la Autostrada Brasov - Bors, cu o lungime de 415 kilometri si la Autostrada Est - Vest, cu o lungime de 250 de kilometri, care uneste Coridorul IX de celelalte proiecte de autostrada pe traseul Roman - Bicaz - Gheorghieni. Costul acestui ultim proiect este estimat la 800 milioane de euro, urmand ca pana in 2013 sa fie construite doua benzi pe care sa se circule, urmand in functie de trafic sa fie extinse benzile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut