Cele mai scumpe chirii pentru spaţii stradale sunt în Hong Kong, peste New York şi Londra. Bucureştiul e la nivelul Bratislavei

Data publicarii: 05-12-2019 | Imobiliare
Publicat recent, raportul „Main Streets Across the World 2019” realizat de Cushman & Wakefield ne dezvăluie faptul că la fel ca anul trecut, Causeway Bay, o arteră din Hong Kong, își păstrează statutul de cea mai scumpă arteră comercială din lume, New Bond Street din Londra rămânând de asemenea cea mai scumpă arteră pentru comerț stradal.

În ciuda faptului că vanzarile online cresc în toată lumea, comerțul tradițional încă nu și-a pierdut din atractivitate. Drept dovadă avem și prețurile la chirii pentru spațiile comerciale de pe cele mai importanta artere ale orașelor de pe întreg cuprinsul lumii, cu precădere cele cuprinse în raportul amintit mai sus.

Au fost analizate în acest sens chiriile a 448 de locații din 68 de piețe. Astfel, artera Causeway din Hong Kong își păstrează supremația, cu un nivel al chiriei de referință al magazinelor stradale de peste 2100 de Euro/mp/lună. Pe locul al doilea se clasează Upper 5th Avenue din New York cu un nivel de 1775E/mp/luna urmată de New Bond Street din Londra cu un nivel al chiriilor de 1352E/mp/lună. Topul 5 al chiriilor este completat în acest an de Avenue de Champs Elysées din Paris (1.166 €/ mp/ lună) și Via Montenapoleone din Milano (1.142 €/ mp/ lună).

„În ceea ce privește nivelul chiriilor la nivel global, rezultatele din acest an sunt încurajatoare și reliefează succesul locațiilor stradale de top. Chiriile din principalele artere comerciale au rămas stabile și există o direcție clară asupra viitorului retailul stradal. Cu toate acestea, se observă o presiune de scădere a chiriilor în multe locații secundare, în special în piețele mature din Europa și America de Nord” spune Darren Yates, Head of EMEA Retail Research Cushman & Wakefield, autorul raportului.

Bucureștiul se menține în top 50 al orașelor analizate în acest raport cu un nivel al chiriilor de 50 E/mp/lună pe Calea Victoriei, la același nivel cu Bratislava, capitala Slovaciei ori Nicosia, capitala Ciprului. Se semnalează chirii mai mari pe de altă parte în capitale vecine precum Sofia sau Belgrad.

„Acest amplu studiu desfăşurat la nivel global de Cushman & Wakefield ne arată încă o dată faptul că retailul tradiţional este doar într-o fază de reaşezare şi nicidecum că încetineşte. Vom asista la modificări ale comportamentului de consum şi în următorii ani, iar business-ul retailerilor va fi gândit în întregime să interacţioneze omnichannel cu consumatorul. Indiferent de segmentul pe care activează, retailerii vor încerca să creeze o experienţă aparte prin tehnologia integrată şi conceptele inovative ale magazinelor fizice” adaugă Bogdan Marcu, Partener Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.