Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criza si configureaza noi planuri de fuziuni si achizitii
Data publicarii: 16-04-2020 | EconomiePotrivit celei de-a 22-a ediții a studiului EY Global Capital Confidence Barometer, liderii mediului de afaceri din țara noastră și nu numai, se concentrează deja pe gestionarea efectelor imediate ale pandemiei de Coronavirus asupra lanțurilor de aprovizionare, a veniturilor și profitabilității. Ei se gândesc deja la perioada post-criză și își calculează posibilitățile de investiții, regândind alocările de capital și planurile de fuziuni și achiziții.
73% dintre respondenții acestui studiu derulat pe un eșantion de peste 2900 de directori executivi din 45 de țări ale lumii, estimează că pandemia de Covid-19 va avea un impact imediat, direct și puternic asupra economiei globale. Jumătate dintre ei preconizează că perioada de redresare economică, se va prelungi până în anul următor.
Dacă e să ținem cont de faptul că aproape jumătate din liderii de afaceri (49%) au raportat marje de profit similare sau chimar mai mici decât cele de acum doi ani, chiar înainte de criză, aproape toți liderii se așteaptă la scăderi suplimentare ale marjelor odată cu încetinirea economiei globale.
„Costul uman este cel mai tragic aspect al acestei crize, nu numai sub aspectul pierderilor de vieți, ci și al situației materiale a unui număr mare de oameni. Odată cu necesitatea de a reacționa urgent la efectele fără precedent ale COVID-19 la nivel global, principalele priorități ale liderilor de companii vor fi bunăstarea angajaților și conservarea locurilor de muncă. Nu există manuale pentru această situație, iar liderii companiilor își reconfigurează și își ajustează reacțiile în timp real, având în vedere evoluția rapidă a evenimentelor. COVID-19 a dat naștere unor noi vulnerabilități și unor provocări neanticipate. Pentru majoritatea companiilor, impactul complet asupra veniturilor și profitabilității la nivelul tuturor lanțurilor valorice este încă extrem de incert” spune Steve Krouskos, vicepreședinte EY Global pentru servicii de consultanță în tranzacții.
„În ceea ce privește activitatea M&A, chiar dacă majoritatea proiectelor au fost puse în așteptare, oportunitățile vor continua să crească pe termen mediu. Unele companii își vor recalibra portofoliile și este posibil să apară vânzări ale unor linii de afaceri secundare (“non-core”). După cum am aflat din criza anterioară, viitorul apropiat va aparține cumpărătorilor, bazat pe constrângerile de lichidități ale vânzătorilor sau determinat de regândirea abordării strategice a marilor jucători”, continuă Florin Vasilică, lider al departamentului de asistență în tranzacții al EY România.
Pe de altă parte, 72% dintre companiile participante la studiu aveau deja în derulare inițiative majore de transformare declanșate de presiunile susținute asupra țintelor de venituri și de profit, majoritatea intenționând să își reexamineze strategia și portofoliile cu o mai mare regularitate. Imediat după ce se va reveni la un nivel de normalitate, managerii de top s-au pus de acord cu privire la nevoia de a se concentra pe prioritizarea schimbărilor prin noi investiții în digital și tehnologie sau prin alocarea de capital la nivelul portofoliului.
73% dintre respondenții acestui studiu derulat pe un eșantion de peste 2900 de directori executivi din 45 de țări ale lumii, estimează că pandemia de Covid-19 va avea un impact imediat, direct și puternic asupra economiei globale. Jumătate dintre ei preconizează că perioada de redresare economică, se va prelungi până în anul următor.
Dacă e să ținem cont de faptul că aproape jumătate din liderii de afaceri (49%) au raportat marje de profit similare sau chimar mai mici decât cele de acum doi ani, chiar înainte de criză, aproape toți liderii se așteaptă la scăderi suplimentare ale marjelor odată cu încetinirea economiei globale.
„Costul uman este cel mai tragic aspect al acestei crize, nu numai sub aspectul pierderilor de vieți, ci și al situației materiale a unui număr mare de oameni. Odată cu necesitatea de a reacționa urgent la efectele fără precedent ale COVID-19 la nivel global, principalele priorități ale liderilor de companii vor fi bunăstarea angajaților și conservarea locurilor de muncă. Nu există manuale pentru această situație, iar liderii companiilor își reconfigurează și își ajustează reacțiile în timp real, având în vedere evoluția rapidă a evenimentelor. COVID-19 a dat naștere unor noi vulnerabilități și unor provocări neanticipate. Pentru majoritatea companiilor, impactul complet asupra veniturilor și profitabilității la nivelul tuturor lanțurilor valorice este încă extrem de incert” spune Steve Krouskos, vicepreședinte EY Global pentru servicii de consultanță în tranzacții.
„În ceea ce privește activitatea M&A, chiar dacă majoritatea proiectelor au fost puse în așteptare, oportunitățile vor continua să crească pe termen mediu. Unele companii își vor recalibra portofoliile și este posibil să apară vânzări ale unor linii de afaceri secundare (“non-core”). După cum am aflat din criza anterioară, viitorul apropiat va aparține cumpărătorilor, bazat pe constrângerile de lichidități ale vânzătorilor sau determinat de regândirea abordării strategice a marilor jucători”, continuă Florin Vasilică, lider al departamentului de asistență în tranzacții al EY România.
Pe de altă parte, 72% dintre companiile participante la studiu aveau deja în derulare inițiative majore de transformare declanșate de presiunile susținute asupra țintelor de venituri și de profit, majoritatea intenționând să își reexamineze strategia și portofoliile cu o mai mare regularitate. Imediat după ce se va reveni la un nivel de normalitate, managerii de top s-au pus de acord cu privire la nevoia de a se concentra pe prioritizarea schimbărilor prin noi investiții în digital și tehnologie sau prin alocarea de capital la nivelul portofoliului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut