Platile online cu carduri Visa in Romania au crescut cu peste 50% odata cu avantul comertului online in pandemia Covid-19
Data publicarii: 02-07-2020 | Finante-BanciDeși multe sectoare ale economiei au avut de suferit în perioada pandemiei de Covid-19, procesatorii de plăți online pe de altă parte, s-au bucurat de un avânt neașteptat în ultimele luni. Siliți de măsurile de carantină, de izolare sau uneori pur și simplu din precauție, românii au optat din ce în ce mai mult pentru plățile online în detrimentul celor cash, directe.
Astfel, potrivit cifrelor oficiale, plățile online cu cardurile Visa au crescut în luna aprilie a acestui an cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, întregul sector al comerțului electronic cunoscând un avânt fără precedent în ultimele luni.
Trecerea către mediul digital în ceea ce privește comerțul a fost accelerată și de companiile care au fost nevoite să își mute prezența din offline în online pentru a-și putea menține afacerile pe linia de plutire, măsurile de siguranță luate de autorități împotriva pandemiei de Covid-19 obligându-i de asemenea pe consumatori să își modifice comportamentul de plată, crescând preferința acestora pentru plățile contactless și plățile online.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Pe de altă parte, deși shoppingul online s-a dezvoltat enorm în ultimii ani în România, rămâne însă suficient loc pentru dezvoltare, în condițiile în care doar 29% dintre utilizatorii de internet de la noi din țară au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană care a ajuns la 67%.
Cumpărătorii români apreciază însă din ce în ce mai mult soluțiile de cumpărături online care sunt accesibile oriunde, oricând și în orice condiții, cu minim efort, fiind garantat și accesul la o gamă mai largă de produse într-un timp mai scurt decât ceea ce permite comerțul clasic.Cele mai mari creșteri în acest sens pot fi observate chiar în cadrul cumpărăturilor de bunuri menite aprovizionării și amenajării locuinței care a crescut de aproape zece ori în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care și-au triplat în această perioadă tranzacțiile online.
Astfel, potrivit cifrelor oficiale, plățile online cu cardurile Visa au crescut în luna aprilie a acestui an cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, întregul sector al comerțului electronic cunoscând un avânt fără precedent în ultimele luni.
Trecerea către mediul digital în ceea ce privește comerțul a fost accelerată și de companiile care au fost nevoite să își mute prezența din offline în online pentru a-și putea menține afacerile pe linia de plutire, măsurile de siguranță luate de autorități împotriva pandemiei de Covid-19 obligându-i de asemenea pe consumatori să își modifice comportamentul de plată, crescând preferința acestora pentru plățile contactless și plățile online.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Pe de altă parte, deși shoppingul online s-a dezvoltat enorm în ultimii ani în România, rămâne însă suficient loc pentru dezvoltare, în condițiile în care doar 29% dintre utilizatorii de internet de la noi din țară au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană care a ajuns la 67%.
Cumpărătorii români apreciază însă din ce în ce mai mult soluțiile de cumpărături online care sunt accesibile oriunde, oricând și în orice condiții, cu minim efort, fiind garantat și accesul la o gamă mai largă de produse într-un timp mai scurt decât ceea ce permite comerțul clasic.Cele mai mari creșteri în acest sens pot fi observate chiar în cadrul cumpărăturilor de bunuri menite aprovizionării și amenajării locuinței care a crescut de aproape zece ori în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care și-au triplat în această perioadă tranzacțiile online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer