Grupul Garanti BBVA Romania a inregistrat venituri nete de 263,1 milioane RON in prima jumatate din 2020
Data publicarii: 03-08-2020 | Finante-BanciGaranti BBVA România reprezintă unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața din România. Reunind sub aceeași siglă instituții precum Garanti BBVA, Garanti BBVA Leasing sau Garanti BBVA Credite de Consum, grupul a înregistrat în prima jumătate a anului venituri nete de 263,1 milioane de lei. Tot în această perioadă, volumul total al creditelor a ajuns la 8,66 miliarde de lei, activele totale însumând la sfârșitul lunii iunie 12,03 miliarde de lei.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
La nivel individual, fiecare dintre cele trei instituții care fac parte din grup au înregistrat creșteri în perioada ianuarie-iunie 2020. Spre exemplu, Garanti BBVA a înregistrat un venit net de 209,1 milioane de lei, în creștere cu 3,8% față de perioada similară a anului trecut, înregistrând și o creștere a portofoliului de clienți cu 1,4%, la peste 426.000, realizând și un profit net de 55,3 milioane de lei.
Cu toate că ne-am confruntat cu o perioadă marcată de profunde turbulențe pe piețele financiare și pe piața muncii ca urmare a pandemiei de Covid-19 și a incertitudinilor economice cauzate de aceasta, volumul depozitelor a crescut în cazul Garanti BBVA cu 15% (clienți individuali), respectiv 14,3% (IMM-uri). Modelul de business sustenabil al băncii se întrevede și în lichiditățile adecvate de care dispune dar și de un cost scăzut al riscului.
„2020 este un an plin de provocări, diferit de oricare altul din ultimul deceniu. Strategia noastră de a favoriza o creștere sănătoasă și organică, şi nu o expansiune pe termen scurt, riscantă, ne-a plasat într-o poziție puternică în această perioadă incertă. Prin urmare, modelul nostru solid de afaceri ne-a permis să ne adaptăm rapid la noul context și să luăm deciziile adecvate. În timpul măsurilor de izolare, am rămas alături de clienții noștri, oferindu-le îndrumări și soluții adaptate nevoilor lor unice, pentru a putea face față numeroaselor provocări ridicate de actuala perioadă. Am depus toate eforturile necesare pentru a-i ajuta să amâne ratele sau să reeșaloneze creditele contractate, oferind, în același timp, servicii bancare de încredere, sigure, disponibile 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pe canalele noastre digitale. În această perioadă dificilă, suntem alături de clienții noștri și îi ajutăm să își realizeze planurile și să prospere. De asemenea, o parte semnificativă a angajaților Grupului lucrează în continuare de acasă, deoarece ne menținem poziția prudentă și continuăm să acordăm prioritate sănătății echipei și comunității noastre”, a declarat Ufuk Tandoğan, CEO al Grupului Garanti BBVA România.
Printre altele, în primele șase luni ale anului a crescut și rețeaua POS a Grupului Garanti BBVA, o creștere de 17%, până la 14.085 de terminale. Numărul de carduri a ajuns de asemenea la cifra de 306.698. Și cele două instituții nebancare ale grupului au beneficiat în primele șase luni ale anului de rezultate pozitive, similare celor amintite mai sus. Venitul net cumulat al acestora s-a ridicat la 54 milioane lei, profitul net cumulat fiind de 13,1 milioane lei la sfârșitul lunii iunie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut