PwC: Munca la distanță poate deveni alternativă la programele de relocare în alt oraș sau altă țară
Data publicarii: 30-11-2020 | EconomiePotrivit sondajului „Remote work policies - Why leading companies are opting in” realizat de PwC la nivel global, munca la distanță poate deveni alternativa viabilă la vechile programe de relocare și de mobilitate internațională, acolo unde jobul o permite. Aceasta poate genera economii de costuri și debloca noi surse de talente.
Mobilitatea de acest tip, cea care presupune munca de acasă, era deja în creștere exponențială în anii trecuți, ca opțiune pentru companiile din toată lumea. Pandemia generată de virusul Covid-19 a accelerat doar această tendință, forțând angajații din întreaga lume să lucreze de la distanță, chiar și în cazul în care trăiau deja în același oraș în care compania își avea birourile.
S-a dovedit în această perioadă că munca la distanță este realizabilă, mai ales în condițiile în care multe țări au impus restricții mai mult sau mai puțin severe de circulație. De asemenea, munca la distanță va avantaja și companiile care se află mereu în căutarea de talente și care vor putea angaja și persoane la care până acum nu aveau access prin intermediul vechilor proiecte de mobilitate.
Pe de altă parte, „deși vor exista mulți angajați care vor dori să profite de un astfel de aranjament, domeniul său de aplicare poate fi limitat la acele roluri care pot fi îndeplinite cu succes fără prezența într-un birou al companiei sau care nu necesită reglementări speciale, licențe sau considerații de proprietate intelectuală. În plus, vor exista probabil angajați, cum ar fi cei noi, tineri, care nu vor dori să folosească munca la distanță și să caute în schimb o experiență personală”, scrie Irina Nistor, Director Global Mobility PwC România.
Munca de la distanță va reduce semnificativ costurile imobiliare ale companiilor dar și pe cele ale angajaților, care vor beneficia de o flexibilitate sporită și de un timp de navetă mai mic. Evident, și costurile de deplasare se vor reduce la minim. Sănătatea și siguranța angajaților a fost prima pe lista motivelor pentru care companiile au ales acest tip de contracte pe perioada pandemiei însă pe viitor, și motive precum cele enumerate mai sus vor urca tot mai sus pe listă, opțiunea „remote” dovedindu-se a fi una benefică pentru cele două părți contractante.
Potrivit studiului PwC amintit mai sus, studiu care a inclus peste 300 de companii la nivel global, 28% dintre respondenți permit deja munca la distanță în altă țară, 24% în aceeași țară iar 46% fără mișcări transfrontaliere.
Mobilitatea de acest tip, cea care presupune munca de acasă, era deja în creștere exponențială în anii trecuți, ca opțiune pentru companiile din toată lumea. Pandemia generată de virusul Covid-19 a accelerat doar această tendință, forțând angajații din întreaga lume să lucreze de la distanță, chiar și în cazul în care trăiau deja în același oraș în care compania își avea birourile.
S-a dovedit în această perioadă că munca la distanță este realizabilă, mai ales în condițiile în care multe țări au impus restricții mai mult sau mai puțin severe de circulație. De asemenea, munca la distanță va avantaja și companiile care se află mereu în căutarea de talente și care vor putea angaja și persoane la care până acum nu aveau access prin intermediul vechilor proiecte de mobilitate.
Pe de altă parte, „deși vor exista mulți angajați care vor dori să profite de un astfel de aranjament, domeniul său de aplicare poate fi limitat la acele roluri care pot fi îndeplinite cu succes fără prezența într-un birou al companiei sau care nu necesită reglementări speciale, licențe sau considerații de proprietate intelectuală. În plus, vor exista probabil angajați, cum ar fi cei noi, tineri, care nu vor dori să folosească munca la distanță și să caute în schimb o experiență personală”, scrie Irina Nistor, Director Global Mobility PwC România.
Munca de la distanță va reduce semnificativ costurile imobiliare ale companiilor dar și pe cele ale angajaților, care vor beneficia de o flexibilitate sporită și de un timp de navetă mai mic. Evident, și costurile de deplasare se vor reduce la minim. Sănătatea și siguranța angajaților a fost prima pe lista motivelor pentru care companiile au ales acest tip de contracte pe perioada pandemiei însă pe viitor, și motive precum cele enumerate mai sus vor urca tot mai sus pe listă, opțiunea „remote” dovedindu-se a fi una benefică pentru cele două părți contractante.
Potrivit studiului PwC amintit mai sus, studiu care a inclus peste 300 de companii la nivel global, 28% dintre respondenți permit deja munca la distanță în altă țară, 24% în aceeași țară iar 46% fără mișcări transfrontaliere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer