Pandemia COVID-19 a extins disparitățile sociale și de sănătate
Data publicarii: 31-12-2020 | Finante-BanciStresul, pierderea locurilor de muncă, nesiguranța financiară și sanitară dar și stresul cauzat de însingurare, lipsa socializării și a exercițiilor fizice au afectat sănătatea oamenilor pe perioada pandemiei de Covid-19. Totodată, acestea au amplificat și o altă problemă deja stringentă în toate colțurile lumii și anume sănătatea mintală, aproape 1 miliard de oameni suferind în prezent de astfel de tulburări, potrivit raportului „Accelerating the health economy of tomorrow” realizat de PwC. Economia mondială pierde anual peste 1 miliard de dolari pe fondul scăderii productivității cauzate de depresie și anxietate, două dintre cele mai des întâlnite probleme de natură psihică cu care se confruntă populația la nivel global. Mai mult, într-un sondaj realizat în urmă cu câteva luni pe 1558 de angajați din SUA și Canada, 47% dintre aceștia au răspuns că pandemia de coronavirus a avut un impact asupra sănătății lor mentale.
„Este cunoscut deja că factorii socioeconomici, de mediu și comportamentali contribuie cu până la 80% la starea de sănătate a unei persoane. Pandemia COVID-19 a extins disparitățile sociale și de sănătate și rescrie regulile din sistemul medical atât de repede încât organizațiile de sănătate, fie ele de stat sau private, abia țin pasul”, scrie Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
E cât se poate de evident că în acest context, sistemele de sănătate nu vor putea rezolva singure problemele sociale cu care ne confruntăm în prezent. Devine astfel esențială colaborarea eficientă dintre diferitele instituții ale statelor care să aibă ca scop dezvoltarea interacțiunii directe cu oamenii și comunitățile.
Astfel, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Mondială a Sănătății în 130 de țări, s-a constatat că mai mult de 80% dintre țările dezvoltate au implementat deja telemedicina și teleterapia pentru a contracara întreruperea serviciilor de sănătate mintală acordate în această perioadă. Pe de altă parte, mai puțin 50% din țările cu venituri reduse au făcut acest lucru.
La ce ne putem aștepta în viitor? „Serviciile medicale virtuale Vizitele medicale online, diagnosticarea la domiciliu și monitoarele portabile vor continua să câștige teren și vor transforma interacțiunile pacienților cu medicii din întâlniri neregulate într-un model continuu de îngrijire. Diagnosticul la domiciliu și instrumentele de monitorizare de la distanță au fost lansate mai agresiv în timpul pandemiei. De exemplu, Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) a emis în luna mai o autorizație de utilizare de urgență pentru plasturele (Patch) de monitorizare la distanță al G Medical Innovations, destinat pacienților tratați pentru coronavirus cu medicamente care pot afecta funcția cardiacă. Un alt exemplu este cel al Serviciului Național de Sănătate din Marea Britanie care a început colaborarea cu compania de tehnologie Huma, pentru a asigura monitorizarea la distanță a pacienților cu COVID-19”, conchide Ruxandra Târlescu.
„Este cunoscut deja că factorii socioeconomici, de mediu și comportamentali contribuie cu până la 80% la starea de sănătate a unei persoane. Pandemia COVID-19 a extins disparitățile sociale și de sănătate și rescrie regulile din sistemul medical atât de repede încât organizațiile de sănătate, fie ele de stat sau private, abia țin pasul”, scrie Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
E cât se poate de evident că în acest context, sistemele de sănătate nu vor putea rezolva singure problemele sociale cu care ne confruntăm în prezent. Devine astfel esențială colaborarea eficientă dintre diferitele instituții ale statelor care să aibă ca scop dezvoltarea interacțiunii directe cu oamenii și comunitățile.
Astfel, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Mondială a Sănătății în 130 de țări, s-a constatat că mai mult de 80% dintre țările dezvoltate au implementat deja telemedicina și teleterapia pentru a contracara întreruperea serviciilor de sănătate mintală acordate în această perioadă. Pe de altă parte, mai puțin 50% din țările cu venituri reduse au făcut acest lucru.
La ce ne putem aștepta în viitor? „Serviciile medicale virtuale Vizitele medicale online, diagnosticarea la domiciliu și monitoarele portabile vor continua să câștige teren și vor transforma interacțiunile pacienților cu medicii din întâlniri neregulate într-un model continuu de îngrijire. Diagnosticul la domiciliu și instrumentele de monitorizare de la distanță au fost lansate mai agresiv în timpul pandemiei. De exemplu, Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) a emis în luna mai o autorizație de utilizare de urgență pentru plasturele (Patch) de monitorizare la distanță al G Medical Innovations, destinat pacienților tratați pentru coronavirus cu medicamente care pot afecta funcția cardiacă. Un alt exemplu este cel al Serviciului Național de Sănătate din Marea Britanie care a început colaborarea cu compania de tehnologie Huma, pentru a asigura monitorizarea la distanță a pacienților cu COVID-19”, conchide Ruxandra Târlescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an