Studiu EY: Romanii nu au asteaptat campaniile de reduceri de sarbatori pentru a face cumparaturi
Data publicarii: Astazi, 05-01-2022 | EconomiePotrivit sondajului Future Consumer Index realizat de EY România la începutul ultimei luni a anului trecut, mai bine de o treime din respondenți și-au propus să aloce sume de cel puțin 1500 de lei pentru cadourile de sărbători, aproape 57% indicând de asemenea că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadourile de Crăciun și Anul Nou. De asemenea, campaniile de Black Friday par să își fi pierdut din importanța pe care o aveau în anii precedenți, potrivit aceluiași studiu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
”Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
Dacă în anul 2020 răspunsurile celor care au participat la sondajele inițiate de EY variau echilibrat între „economisesc și stochez”, ”tai adânc în buget”, ”stau calm” și ”hibernez, dar cheltuiesc”, în 2021 am asistat la o schimbare totală de optică a consumatorilor. De altfel, 43% din respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau chiar mult mai puțin decât în anii precedenți cu ocazia Black Friday.
O altă schimbare importantă vine și din felul în care românii cumpără, achizițiile online devenind noul normal și la nivelul țării noastre. Astfel, peste 80% din consumatorii români urmăresc cu atenție campaniile de reduceri în online, majoritatea declarând că își cumpără mare parte din bunuri din magazinele virtuale, fie că este vorba despre electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, încălțăminte sau articole sportive.
”Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu.
Pe de altă parte, cei care nu se confruntă cu migrarea clienților spre online, cel puțin nu într-o măsură care să le afecteze vânzările, sunt farmaciile și supermarketurile/hipermarketurile.
Conform sondajului EY, 70% dintre consumatori plănuiesc ca și în următoarele șase luni să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hipermarketuri/supermarketuri. Tendința aceasta de achiziție din magazinele fizice este prezentă însă și la nivel global, fiind justificată de costurile mai mici cu livrarea.
”Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut