Responsabilitatea companiilor față de mediu și societate, contează pentru decizia de cumpărare a clienților
Data publicarii: 18-01-2022 | MediuConform unui studiu realizat pentru ING Bank de Ipsos pe un eșantion de 1000 de persoane în luna septembrie a anului trecut, șase din zece români ar renunța să cumpere servicii sau produse de la companiile care nu demonstrează responsabilitate față de societate și mediul înconjurător. De asemenea, potrivit sondajului, 40% dintre respondenți declară că au și renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu ar fi responsabile față de mediu.
„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, spune Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.
În ceea ce privește responsabilitatea individuală, 80% dintre românii care au participat și răspuns la sondajul amintit mai sus sunt de părere că propriile lor acțiuni pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății din care fac parte. Deși astfel de preocupări existau și înainte de pandemie, peste 40% spun că au observat o preocupare crescută față de mediu în rândul familiei sau al prietenilor în ultimul an.
„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.
Remarcăm de asemenea și schimbări în obiceiurile de consum ale respondenților și în ceea ce privește așteptările acestora față de companii. Astfel, 45% din aceștia spun că sustenabilitatea produselor și impactul acestora asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare decât în anii trecuți. De asemenea, peste jumătate din respondenți spun că ar plăti prețuri mai mari pentru produse durabile care pot fi reciclate aproape în întregime.
„Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”, se întreabă Alexandra Maier.
„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, subliniază aceasta.
„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, spune Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.
În ceea ce privește responsabilitatea individuală, 80% dintre românii care au participat și răspuns la sondajul amintit mai sus sunt de părere că propriile lor acțiuni pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății din care fac parte. Deși astfel de preocupări existau și înainte de pandemie, peste 40% spun că au observat o preocupare crescută față de mediu în rândul familiei sau al prietenilor în ultimul an.
„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.
Remarcăm de asemenea și schimbări în obiceiurile de consum ale respondenților și în ceea ce privește așteptările acestora față de companii. Astfel, 45% din aceștia spun că sustenabilitatea produselor și impactul acestora asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare decât în anii trecuți. De asemenea, peste jumătate din respondenți spun că ar plăti prețuri mai mari pentru produse durabile care pot fi reciclate aproape în întregime.
„Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”, se întreabă Alexandra Maier.
„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, subliniază aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer