PwC CEO Survey: Executivii din Europa Centrală și de Est încep să prefere piețele mai aproape de casă
Data publicarii: 01-02-2022 | EconomiePotrivit raportului CEO Survey 2022 realizat de PwC și aferent zonei ECE(Europa Centrală și de Est), directorii generali din această parte a Europei, inclusiv România, au început să vadă din ce în ce mai multe oportunități de creștere ale afacerilor și extindere pe piețele din apropierea „casei” în acest an. În acest context, Germania a rămas pe primul loc în topul piețelor cheie, crescând în preferințele executivilor cu 10 puncte procentuale față de anul precedent, fiind indicată ca posibilă destinație de 38% dintre liderii de afaceri din Europa Centrală și de Est.
Potrivit analizei PwC pentru zona ECE, importanța pieței din Statele Unite ale Americii care în prezent se clasează pe locul al doilea în topul preferințelor s-a redus la 19%, scăderea fiind de patru procente față de anul 2021. În același timp, importanța Chinei a scăzut de asemenea cu 6 procente, de la 18% în 2021 la 12% în 2022. Top 5 este completat de Rusia și Regatul Unit, fiecare cu câte 11 procente.
”Orientarea către piețe mai apropiate le poate oferi companiilor perspective mai sigure de dezvoltare, având în vedere că întreruperile în lanțurile de aprovizionare cauzate de restricțiile pandemiei au îngreunat operațiunile la nivel global în ultimii doi ani. Executivii din România văd însă oportunități de creștere atât pe piețele din apropiere, cât și pe cele îndepărtate. Astfel, comparativ cu anul trecut, importanța Statelor Unite și a Chinei a crescut pentru companiile din România, concomitent cu cea a unor piețe din Europa, nou intrate în top: Italia, Austria și Moldova”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
La fel ca și ceilalți executivi din zona ECE, cei din România clasează în proporție de 39% Germania, pe primul loc în topul piețelor cu oportunități de creștere. Statele Unite își păstrează locul secund, fiind menționate de 19% dintre respondenții care au participat la studiu în vreme ce China își face intrarea în top 3 cu un procent de 14%, la un nivel egal cu Franța.
De asemenea, directorii executivi din ECE se arată prudenți în ceea ce privește perspectivele economiei globale în contextul în care pandemia persistă, 64% anticipând o îmbunătățire a creșterii PIB-ului global în acest an, comparativ cu 77% dintre omologii lor la nivel global, mult mai optimiști din acest punct de vedere.
Pe de altă parte, 84% dintre executivii din ECE se arată încrezători în perspectivele de creștere pe următoarele 12 luni în ceea ce privește evoluția veniturilor propriilor companii. Procentul la nivel global este de 85%.
În ceea ce privește preocupările executivilor, 53% au indicat riscurile de sănătate ca fiind cea mai mare îngrijorare. Pe următoarele locuri se află volatilitatea economică și securitatea cibernetică cu 48% respectiv 40%.
Potrivit analizei PwC pentru zona ECE, importanța pieței din Statele Unite ale Americii care în prezent se clasează pe locul al doilea în topul preferințelor s-a redus la 19%, scăderea fiind de patru procente față de anul 2021. În același timp, importanța Chinei a scăzut de asemenea cu 6 procente, de la 18% în 2021 la 12% în 2022. Top 5 este completat de Rusia și Regatul Unit, fiecare cu câte 11 procente.
”Orientarea către piețe mai apropiate le poate oferi companiilor perspective mai sigure de dezvoltare, având în vedere că întreruperile în lanțurile de aprovizionare cauzate de restricțiile pandemiei au îngreunat operațiunile la nivel global în ultimii doi ani. Executivii din România văd însă oportunități de creștere atât pe piețele din apropiere, cât și pe cele îndepărtate. Astfel, comparativ cu anul trecut, importanța Statelor Unite și a Chinei a crescut pentru companiile din România, concomitent cu cea a unor piețe din Europa, nou intrate în top: Italia, Austria și Moldova”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
La fel ca și ceilalți executivi din zona ECE, cei din România clasează în proporție de 39% Germania, pe primul loc în topul piețelor cu oportunități de creștere. Statele Unite își păstrează locul secund, fiind menționate de 19% dintre respondenții care au participat la studiu în vreme ce China își face intrarea în top 3 cu un procent de 14%, la un nivel egal cu Franța.
De asemenea, directorii executivi din ECE se arată prudenți în ceea ce privește perspectivele economiei globale în contextul în care pandemia persistă, 64% anticipând o îmbunătățire a creșterii PIB-ului global în acest an, comparativ cu 77% dintre omologii lor la nivel global, mult mai optimiști din acest punct de vedere.
Pe de altă parte, 84% dintre executivii din ECE se arată încrezători în perspectivele de creștere pe următoarele 12 luni în ceea ce privește evoluția veniturilor propriilor companii. Procentul la nivel global este de 85%.
În ceea ce privește preocupările executivilor, 53% au indicat riscurile de sănătate ca fiind cea mai mare îngrijorare. Pe următoarele locuri se află volatilitatea economică și securitatea cibernetică cu 48% respectiv 40%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut