Studiu Deloitte: producatorii de bunuri de consum au ca obiectiv cresterea veniturilor in 2022. Inflatia, sincopele din aprovizionare si forta de munca, principalele provocari

Data publicarii: 11-02-2022 | Economie
Conform studiului Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook, 93% din reprezentanților companiilor multinaționale care activează în industria bunurilor de larg consum, au stabilit ca principal obiectiv pentru acest an creșterea veniturilor în raport cu anul 2021. Toate acestea, ca urmare a unor decizii îndrăznețe adoptate în 2021 care acum au început să dea rezultate.

Studiul amintit mai sus a fost efectuat în rândul a 100 de companii multinaționale din domenii precum producția de alimente și băuturi, de bunuri de uz casnic, de îngrijire personală și îmbrăcăminte, cu venituri cumulate de peste 1 miliard de dolari.

Respondenții care au participat la studiu estimează pe de altă parte și o serie de provocări cauzate de persistența problemelor legate de lanțul de aprovizionare, de creșterea rapidă a costurilor de producție dar și de tensiunile de pe piața muncii. Pentru majoritatea dintre ei, 2022 marchează o bătălie pentru menținerea încrederii.

Același studiu remarcă faptul că cel puțin jumătate din respondenți anticipează o creștere a marjelor operaționale în 2022, în ciuda majorării costurilor. E de așteptat pe de altă parte ca provocările existente să limiteze capacitatea industriei de a obține totuși rezultatele estimate pentru acest an.

Peste 90% din cei care au participat la studiul Deloitte mai sus amintit consideră că sincopele din lanțurile de aprovizionare reprezintă cea mai mare amenințare la creșterea economică în vreme ce 60% dintre aceștia sunt de părere că deficitul de forță de muncă afectează deja perspectivele pentru 2022.

„În prezent, inflația este un fenomen cu care se confruntă toate economiile lumii, inclusiv cea europeană, iar în industria bunurilor de consum, direct responsabilă pentru prețurile finale plătite de consumatori, fenomenul este cel mai vizibil. În România, companiile din domeniu beneficiază însă de o cerere ridicată din partea populației.

Potrivit celor mai recente date ale BNR, ramurile producătoare de bunuri de consum, în special de uz curent, grevate mai puțin intens de criza componentelor, au înregistrat, în trimestrul trei al anului trecut, cele mai favorabile ritmuri de creștere. Pentru acest an, autoritățile estimează o evoluție pozitivă a consumului privat (+4,5%), aspect încurajator pentru industrie”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.

Potrivit studiului Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook, 90% dintre companiile producătoare de bunuri de larg consum prevăd majorări de costuri în acest an pe fondul creșterii ratei inflației în vreme ce 80% spun că vor transfera o parte din aceste costuri în prețuri. Doar jumătate dintre ei cred că majorarea prețurilor nu va avea efecte asupra cererii de pe piețele de profil în vreme ce 90% sunt de părere că industria în care activează trebuie să facă eforturi suplimentare pentru a păstra încrederea consumatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro: