Studiu Deloitte: romanii Millennials si Gen Z se asteapta la inrautatirea economiei si a contextului sociopolitic. Principalul motiv de ingrijorare este cresterea costului cu traiul zilnic
Data publicarii: 27-06-2022 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey 2022, realizat în 46 de țări din întreaga lume, inclusiv România, tinerii din generațiile Millenials și Z sunt preocupați de evoluția economiei și a situației sociale și politice. Astfel, 59% dintre cei din generația Millenials și 49% din cei din generația Z se așteaptă la o înrăutățire a condițiilor economice. De asemenea, 55% dintre Millenials respectiv 45% din cei din generația Z se așteaptă și la o înrăutățire a contextului socio-politic.
Ca urmare a acestor preocupări și îngrijorări, tinerii sunt mai prudenți în ceea ce privește locurile de muncă, ponderea celor care vor să rămână în aceeași companie pentru o perioadă mai mare de cinci ani crescând în ultimul an de la 32% la 41% în cazul Millenials respectiv de la 21% la 42% în rândurile celor care fac parte din generația Z.
Ajuns la cea de-a 11-a ediție, studiul realizat de Deloitte a fost efectuat în acest an pe un eșantion de 14.800 de respondenți ai generației Millenials (tineri născuți între anii 1983 și 1994) și aproximativ 8400 reprezentanți ai generației Z (tineri născuți între 1995 și 2003) din 46 de țări din întreaga lume.
„Rezultatele raportului de anul acesta arată că tinerii își reevaluează prioritățile, ca urmare a provocărilor întâmpinate în ultimii ani, devin mai stabili în privința locului de muncă, dar și mai preocupați să își optimizeze activitatea, astfel încât să obțină venituri mai mari, echilibru între viața profesională și cea personală și oportunități de promovare. În aceste condiții, angajatorii trebuie să analizeze cu mare atenție toate aspectele care țin de flexibilizarea programului de muncă, de la locul de desfășurare a activității, la programul de lucru, interacțiunea cu colegii etc., pentru a găsi modelul optim de lucru pentru organizație. Pe de altă parte, ar fi un exercițiu interesant de corelat rezultatele acestui studiu cu fenomenul «great resignation», care se manifestă tot mai intens în Europa, dar și în România. Ce reiese cu claritate însă e faptul că angajatorii, în funcție de domeniul în care activează și de categoria profesională a angajaților, ar trebui să accelereze eforturile de actualizare și armonizare a politicilor de personal (recrutare, retenție, motivare etc.), dar mai ales de schimbare a culturii organizaționale astfel încât să ofere angajaților confortul că aparțin unei organizații în care au perspective de dezvoltare pe termen lung”, a declarat Raluca Bontaș, Partner Global Employer Services, Deloitte România.
Ca urmare a acestui studiu remarcăm de asemenea faptul că, la nivel global, tinerii sunt mai optimiști decât cei din România, proporția celor care se așteaptă la înrăutățirea situației economice reducându-se la nivel global de la 41% la 37% în cadrul generației Z, respectiv de la 43% la 37% în rândul Millenials.
La nivel local, principalul motiv de îngrijorare al tinerilor români este reprezentat de costul din ce în ce mai mare al vieții de zi cu zi (51% dintre Millenials și 32% din generația Z). Cu toate acestea, 67% dintre Millenials și 57% dintre cei din generația Z din țara noastră spun că își pot susține fără dificultate cheltuielile lunare, media globală din acest punct de vedere fiind puțin mai redusă (55% respectiv 47%).
„De câțiva ani remarcăm că și tinerii din România, în special cei din Generația Z, sunt tot mai motivați să contribuie la schimbări atât în interiorul companiei în care activează, cât și în comunitate, cu accent pe protecția mediului. Din acest motiv, observăm deja că atât angajatorii, cât și autoritățile publice acționează din ce în ce mai intens pe agenda de sustenabilitate”, a subliniat Raluca Bontaș.
Ca urmare a acestor preocupări și îngrijorări, tinerii sunt mai prudenți în ceea ce privește locurile de muncă, ponderea celor care vor să rămână în aceeași companie pentru o perioadă mai mare de cinci ani crescând în ultimul an de la 32% la 41% în cazul Millenials respectiv de la 21% la 42% în rândurile celor care fac parte din generația Z.
Ajuns la cea de-a 11-a ediție, studiul realizat de Deloitte a fost efectuat în acest an pe un eșantion de 14.800 de respondenți ai generației Millenials (tineri născuți între anii 1983 și 1994) și aproximativ 8400 reprezentanți ai generației Z (tineri născuți între 1995 și 2003) din 46 de țări din întreaga lume.
„Rezultatele raportului de anul acesta arată că tinerii își reevaluează prioritățile, ca urmare a provocărilor întâmpinate în ultimii ani, devin mai stabili în privința locului de muncă, dar și mai preocupați să își optimizeze activitatea, astfel încât să obțină venituri mai mari, echilibru între viața profesională și cea personală și oportunități de promovare. În aceste condiții, angajatorii trebuie să analizeze cu mare atenție toate aspectele care țin de flexibilizarea programului de muncă, de la locul de desfășurare a activității, la programul de lucru, interacțiunea cu colegii etc., pentru a găsi modelul optim de lucru pentru organizație. Pe de altă parte, ar fi un exercițiu interesant de corelat rezultatele acestui studiu cu fenomenul «great resignation», care se manifestă tot mai intens în Europa, dar și în România. Ce reiese cu claritate însă e faptul că angajatorii, în funcție de domeniul în care activează și de categoria profesională a angajaților, ar trebui să accelereze eforturile de actualizare și armonizare a politicilor de personal (recrutare, retenție, motivare etc.), dar mai ales de schimbare a culturii organizaționale astfel încât să ofere angajaților confortul că aparțin unei organizații în care au perspective de dezvoltare pe termen lung”, a declarat Raluca Bontaș, Partner Global Employer Services, Deloitte România.
Ca urmare a acestui studiu remarcăm de asemenea faptul că, la nivel global, tinerii sunt mai optimiști decât cei din România, proporția celor care se așteaptă la înrăutățirea situației economice reducându-se la nivel global de la 41% la 37% în cadrul generației Z, respectiv de la 43% la 37% în rândul Millenials.
La nivel local, principalul motiv de îngrijorare al tinerilor români este reprezentat de costul din ce în ce mai mare al vieții de zi cu zi (51% dintre Millenials și 32% din generația Z). Cu toate acestea, 67% dintre Millenials și 57% dintre cei din generația Z din țara noastră spun că își pot susține fără dificultate cheltuielile lunare, media globală din acest punct de vedere fiind puțin mai redusă (55% respectiv 47%).
„De câțiva ani remarcăm că și tinerii din România, în special cei din Generația Z, sunt tot mai motivați să contribuie la schimbări atât în interiorul companiei în care activează, cât și în comunitate, cu accent pe protecția mediului. Din acest motiv, observăm deja că atât angajatorii, cât și autoritățile publice acționează din ce în ce mai intens pe agenda de sustenabilitate”, a subliniat Raluca Bontaș.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer