Prioritizarea emoțiilor devine o cheie de succes în transformarea companiilor
Data publicarii: 06-07-2022 | EconomiePotrivit unui sondaj realizat de EY împreună cu Said Business School din cadrul Universității Oxford, factorii care influențează succesul unei companii își au rădăcinile în emoțiile umane. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 935 de persoane cu funcții de conducere și subordonați direct ai acestora, cărora li s-au adăugat 1127 de angajați din 23 de țări și 16 sectoare de activitate diferite.
Potrivit acestui studiu EY, liderii de companii care acordă prioritate emoțiilor angajaților în cadrul proceselor de transformare au șanse de 2,6 ori mai mari de a avea succes decât cei care nu pun preț pe acest aspect. Mai mult, 52% dintre respondenții care au participat la transformări performante au spus că organizațiile din care fac parte le-au oferit sprijinul emoțional de care aveau nevoie în timpul acestor procese. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care o resimt angajații crește cu 136% în timpul unor transformări neperformante.
Transformările reușite sunt esențiale pentru succesul organizațiilor. Potrivit studiului amintit mai sus, demersurile de schimbare se accelerează în această perioadă, 85% dintre respondenți spunând că sunt sau au fost implicați în două sau chiar mai multe transformări majore în ultimii cinci ani. De asemenea, rata de eșec a proiectelor de transformare s-a menținut constantă în ultima perioadă la un nivel ridicat, 67% dintre respondenți admițând că au participat la cel puțin o transformare neperformantă în ultimii ani.
„În cazul unei transformări de succes, liderii investesc, încă de la început, în crearea unor condiții favorabile succesului, atât la nivel rațional, cât și emoțional. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care atât liderii, cât și angajații o resimt în cazul unei transformări eșuate are un cost uman ridicat. Cheia transformării eșecului în succes rezidă în capacitatea organizațiilor și a liderilor acestora de a remodela complet transformările prin plasarea factorului uman în centrul atenției”, a declarat Errol Gardner, vicepreședinte EY Global – Consultanță.
„Trăim într-o epocă a transformărilor radicale, în care ritmul schimbării este din ce în ce mai accelerat, iar, pentru multe companii, transformarea este o chestiune de totul sau nimic. Însă, în prea multe situații, transformarea este văzută ca un cuvânt cu conotații negative, un eufemism pentru disponibilizări, atunci când lipsa de viziune și de leadership are drept consecință o forță de muncă suprasolicitată, stresată și lipsită de încredere. Acest studiu a arătat că aducerea emoțiilor în prim-planul transformării crește semnificativ șansele de succes și protejează bunăstarea forței de muncă. Liderii trebuie să accepte inevitabila călătorie emoțională care însoțește orice transformare și să își conducă oamenii prin fiecare etapă a acesteia, dacă vor să transpună viziunea în realitate și să facă din schimbare un lucru entuziasmant” a adăugat Andrew White, cercetător principal în Practici de management la Saïd Business School, din cadrul Universității Oxford.
Potrivit acestui studiu EY, liderii de companii care acordă prioritate emoțiilor angajaților în cadrul proceselor de transformare au șanse de 2,6 ori mai mari de a avea succes decât cei care nu pun preț pe acest aspect. Mai mult, 52% dintre respondenții care au participat la transformări performante au spus că organizațiile din care fac parte le-au oferit sprijinul emoțional de care aveau nevoie în timpul acestor procese. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care o resimt angajații crește cu 136% în timpul unor transformări neperformante.
Transformările reușite sunt esențiale pentru succesul organizațiilor. Potrivit studiului amintit mai sus, demersurile de schimbare se accelerează în această perioadă, 85% dintre respondenți spunând că sunt sau au fost implicați în două sau chiar mai multe transformări majore în ultimii cinci ani. De asemenea, rata de eșec a proiectelor de transformare s-a menținut constantă în ultima perioadă la un nivel ridicat, 67% dintre respondenți admițând că au participat la cel puțin o transformare neperformantă în ultimii ani.
„În cazul unei transformări de succes, liderii investesc, încă de la început, în crearea unor condiții favorabile succesului, atât la nivel rațional, cât și emoțional. Pe de altă parte, tensiunea emoțională pe care atât liderii, cât și angajații o resimt în cazul unei transformări eșuate are un cost uman ridicat. Cheia transformării eșecului în succes rezidă în capacitatea organizațiilor și a liderilor acestora de a remodela complet transformările prin plasarea factorului uman în centrul atenției”, a declarat Errol Gardner, vicepreședinte EY Global – Consultanță.
„Trăim într-o epocă a transformărilor radicale, în care ritmul schimbării este din ce în ce mai accelerat, iar, pentru multe companii, transformarea este o chestiune de totul sau nimic. Însă, în prea multe situații, transformarea este văzută ca un cuvânt cu conotații negative, un eufemism pentru disponibilizări, atunci când lipsa de viziune și de leadership are drept consecință o forță de muncă suprasolicitată, stresată și lipsită de încredere. Acest studiu a arătat că aducerea emoțiilor în prim-planul transformării crește semnificativ șansele de succes și protejează bunăstarea forței de muncă. Liderii trebuie să accepte inevitabila călătorie emoțională care însoțește orice transformare și să își conducă oamenii prin fiecare etapă a acesteia, dacă vor să transpună viziunea în realitate și să facă din schimbare un lucru entuziasmant” a adăugat Andrew White, cercetător principal în Practici de management la Saïd Business School, din cadrul Universității Oxford.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall