Cât câștigă angajații din merchandising și promoții: Un promoter câștigă aproximativ 2.500 de lei net, iar un decorator de vitrine 2.800 de lei
Data publicarii: 13-12-2022 | HR/CariereNu mai puțin de 30.000 de locuri de muncă sunt disponibile în acest moment pe cea mai mare platformă de recrutare din România, eJobs. Pe de altă parte, peste 480.000 de specialiști și-au introdus salariile până în prezent pe platforma Salario, comparatorul de salarii oferit de eJobs.
Conform statisticilor oficiale, luna decembrie este și cea mai importantă lună în domeniul merchandising-ului. Cifrele vorbesc de la sine, cu peste 1800 de joburi disponibile în ultimele zile în acest domeniu, companiile încercând să-și pregătească încă din timp evenimentele și promoțiile de la sfârșit de an. Cele mai multe oferte aparțin angajatorilor din industria alimentară, retail și turism și se adresează aproape în exclusivitate tinerilor care se află la început de carieră. De asemenea, mai mult de jumătate din posturile publicate pentru promoteri și decoratori de vitrine sunt disponibile în capitală în timp ce topul ofertelor este completat de alte orașe mari precum Timișoara, Iași, Cluj-Napoca sau Craiova.
„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie și asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experiență, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidații din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influențat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, și iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.
Salariile vehiculate în merchandising nu sunt însă și printre cele mai atractive de pe piața muncii din România. Astfel, potrivit Salario, salariul mediu al celor care lucrează în promoții și merchandising este de 2800 de lei pe lună. Un promoter câștigă aproximativ 2500 de lei în vreme ce media salariilor decoratorilor de vitrine ajunge la 2800 de lei. Un job de ambalator ajunge la 2000 de lei în vreme ce unul de hostess la 2500 de lei. În domeniu, cel mai bine câștigă coordonatorii comerciali, cu salarii medii de 3000 de lei.
„Vedem, în acest domeniu, destul de mulți tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenți, dornici să își suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în același timp, să meargă și la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem și o rată de fluctuație considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoții aparține candidaților din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.
În merchandising, potrivit eJobs și Salario, cele mai bine plătite sunt posturile care necesită studii superioare și experiență. Astfel un brand manager poate avea un salariu mediu de 8000 de lei iar un designer grafic 5500 de lei. Pentru posturile de key account manager și manager de proiect, salariile medii variază între 4500 și 5000 de lei.
Conform statisticilor oficiale, luna decembrie este și cea mai importantă lună în domeniul merchandising-ului. Cifrele vorbesc de la sine, cu peste 1800 de joburi disponibile în ultimele zile în acest domeniu, companiile încercând să-și pregătească încă din timp evenimentele și promoțiile de la sfârșit de an. Cele mai multe oferte aparțin angajatorilor din industria alimentară, retail și turism și se adresează aproape în exclusivitate tinerilor care se află la început de carieră. De asemenea, mai mult de jumătate din posturile publicate pentru promoteri și decoratori de vitrine sunt disponibile în capitală în timp ce topul ofertelor este completat de alte orașe mari precum Timișoara, Iași, Cluj-Napoca sau Craiova.
„Este un segment de activitate în care media salarială este sub nivelul salariului mediu net pe economie și asta se întâmplă pentru că vorbim de joburi care nu cer nici foarte multă experiență, nici un nivel ridicat de specializare. În cea mai mare parte, vizează candidații din segmentul entry level, iar acest lucru se reflectă în salariile oferite. În plus, este un sector puternic influențat de sezonalitate, ale cărui vârfuri sunt înregistrate vara, înaintea sezonului estival, și iarna, înaintea sărbătorilor”, spune Roxana Drăghici, head of Sales în cadrul eJobs România.
Salariile vehiculate în merchandising nu sunt însă și printre cele mai atractive de pe piața muncii din România. Astfel, potrivit Salario, salariul mediu al celor care lucrează în promoții și merchandising este de 2800 de lei pe lună. Un promoter câștigă aproximativ 2500 de lei în vreme ce media salariilor decoratorilor de vitrine ajunge la 2800 de lei. Un job de ambalator ajunge la 2000 de lei în vreme ce unul de hostess la 2500 de lei. În domeniu, cel mai bine câștigă coordonatorii comerciali, cu salarii medii de 3000 de lei.
„Vedem, în acest domeniu, destul de mulți tineri care caută joburi de tipul project based sau part time. Este vorba în special de studenți, dornici să își suplimenteze veniturile în timpul liber, cu ajutorul unui job care să le permită, în același timp, să meargă și la cursuri. Este un sector foarte accesibil pentru ei, însă în care vedem și o rată de fluctuație considerabilă. Aproape jumătate din numărul total de aplicări din ultima lună pentru joburile din merchandising / promoții aparține candidaților din categoria de vârstă 18-24 de ani”, mai spune Roxana Drăghici.
În merchandising, potrivit eJobs și Salario, cele mai bine plătite sunt posturile care necesită studii superioare și experiență. Astfel un brand manager poate avea un salariu mediu de 8000 de lei iar un designer grafic 5500 de lei. Pentru posturile de key account manager și manager de proiect, salariile medii variază între 4500 și 5000 de lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut