Analiza Storia.ro – Cum au evoluat preturile apartamentelor de vanzare din tara in luna februarie
Data publicarii: 03-04-2023 | ImobiliarePotrivit Storia.ro, în luna februarie a acestui an, românii au vizualizat cu 10% mai puține anunțuri imobiliare decât în luna precedentă. În același timp, au fost și cu 10% mai puține contactări față de luna ianuarie.
Tendința este însă previzibilă, dacă ținem cont de faptul că februarie este luna cea mai scurtă din an și că, conform cifrelor calculate de Storia.ro, media zilnică a vizitelor a fost cu 3% mai mare comparativ cu luna anterioară, numărul de contactări zilnice rămânând unul constant. Cel mai important aspect este însă faptul că durata de viață a unui anunț, adică timpul necesar ca acesta să fie prezent pe platformă înainte de a se găsi un cumpărător, a scăzut în februarie cu 8% față de luna ianuarie.
Conform datelor furnizate de ANCPI, tranzacțiile individuale încheiate în luna februarie au fost de asemenea, în creștere cu 37% față de luna precedentă. Comparativ cu luna februarie a anului trecut pe de altă parte, asistăm la o scădere de 24% în ceea ce privește numărul de tranzacții încheiate. Mai mult, prețul mediu al apartamentelor din București a crescut cu 4% față de luna februarie a anului 2022.
În ceea ce privește apartamentele vechi de vânzare, comparativ cu luna ianuarie, prețurile din anumite zone ale capitalei, precum Sectorul 1 și 4 au stagnat, în vreme ce cele din sectoarele 2 și 3 s-au înregistrat scăderi de 1%, respectiv 2%. O creștere temperată de 1% s-a înregistrat în sectoarele 5 și 6.
Pe de altă parte, prețurile de vânzare ale apartamentelor noi au înregistrat creșteri de 1% în sectorul 4, de 2% în sectorul 3, de 3% în sectorul 1 și de 4% în sectorul 2. Doar în sectorul 5 s-au înregistrat scăderi ușoare, media fiind de 1% de la o lună la alta.
ANCPI a înregistrat astfel 3.296 de tranzacții cu unități individuale doar în București, o creștere de 16% față de luna anterioară.
În restul țării, dacă ne raportăm la numărul de anunțuri pe oraș, în primele zece orașe din punct de vedere al numărului de anunțuri, se observă o creștere medie anuală ponderată de 7,4% și un mediu ponderat de 1.489 de euro pe metru pătrat. Din punct de vedere al prețurilor, s-au înregistrat stagnări în Brașov, Iași sau Craiova, în vreme ce cea mai mare creștere a fost în Cluj-Napoca, +3%.
Tendința este însă previzibilă, dacă ținem cont de faptul că februarie este luna cea mai scurtă din an și că, conform cifrelor calculate de Storia.ro, media zilnică a vizitelor a fost cu 3% mai mare comparativ cu luna anterioară, numărul de contactări zilnice rămânând unul constant. Cel mai important aspect este însă faptul că durata de viață a unui anunț, adică timpul necesar ca acesta să fie prezent pe platformă înainte de a se găsi un cumpărător, a scăzut în februarie cu 8% față de luna ianuarie.
Conform datelor furnizate de ANCPI, tranzacțiile individuale încheiate în luna februarie au fost de asemenea, în creștere cu 37% față de luna precedentă. Comparativ cu luna februarie a anului trecut pe de altă parte, asistăm la o scădere de 24% în ceea ce privește numărul de tranzacții încheiate. Mai mult, prețul mediu al apartamentelor din București a crescut cu 4% față de luna februarie a anului 2022.
În ceea ce privește apartamentele vechi de vânzare, comparativ cu luna ianuarie, prețurile din anumite zone ale capitalei, precum Sectorul 1 și 4 au stagnat, în vreme ce cele din sectoarele 2 și 3 s-au înregistrat scăderi de 1%, respectiv 2%. O creștere temperată de 1% s-a înregistrat în sectoarele 5 și 6.
Pe de altă parte, prețurile de vânzare ale apartamentelor noi au înregistrat creșteri de 1% în sectorul 4, de 2% în sectorul 3, de 3% în sectorul 1 și de 4% în sectorul 2. Doar în sectorul 5 s-au înregistrat scăderi ușoare, media fiind de 1% de la o lună la alta.
ANCPI a înregistrat astfel 3.296 de tranzacții cu unități individuale doar în București, o creștere de 16% față de luna anterioară.
În restul țării, dacă ne raportăm la numărul de anunțuri pe oraș, în primele zece orașe din punct de vedere al numărului de anunțuri, se observă o creștere medie anuală ponderată de 7,4% și un mediu ponderat de 1.489 de euro pe metru pătrat. Din punct de vedere al prețurilor, s-au înregistrat stagnări în Brașov, Iași sau Craiova, în vreme ce cea mai mare creștere a fost în Cluj-Napoca, +3%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut