Sondaj eJobs: 6 din 10 angajatori au bugetat majorări salariale pentru 2023. Mai mult de o treime vor oferi un plus între 5% și 10% la salariu
Data publicarii: 06-04-2023 | HR/CarierePotrivit unui sondaj realizat recent de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România, angajatorii au pe lista de priorități a anului 2023, majorări salariale. Astfel, 60% din companii susțin că au bugetat măriri salariale pentru acest an. Mai mult, 73,7% din companii au făcut acest lucru și anul trecut.
„2022 a fost un an în care cea mai mare parte a angajaților au putut să își renegocieze salariile pentru că piața le-a creat contextul favorabil în acest sens. Pare că și 2023 este în aceeași linie, iar bugetele pe care angajatorii le-au făcut anul trecut includ majorări salariale în medie cu 5% - 10%. Este o marjă procentuală aplicată și anul trecut, în cea mai mare parte a cazurilor. Chiar dacă majoritatea angajatorilor nu au actualizat salariile cu inflația, au preferat să aloce măriri salariale la nivelul întregii companii, știind că acesta, este până la urmă, principalul criteriu care îi determină pe candidați să își schimbe jobul”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
În ceea ce privește cuantumul acestor măriri, un sfert dintre cei care au participat la sondajul eJobs spun că nu intenționează să ofere majorări mai mari de 5% în 2023 în vreme ce 37,5% spun că au programate măriri cuprinse între 5% și 10% comparativ cu anul trecut. Doar 20% dintre respondenți au bugetat măriri de până la 20% în vreme ce procentul celor care spun că vor ajusta salariile în funcție de inflație este de 12,5%.
De asemenea, peste 60% dintre cei care au participat la sondaj spun că au bugetat măriri pentru toți angajații companiei în vreme ce 18,2% spun că au lăsat în sarcina managerilor de departamente să decidă cine va primi o mărire și în ce cuantum, în funcție de performanțe. 9,1% au bugetate creșteri salariale în special pentru angajații aflați la început de carieră în vreme ce 4,5% spun că vor acorda aceste creșteri doar specialiștilor angajați în cadrul companiei, ca metodă de retenție a personalului calificat.
„21% dintre angajatorii care au luat parte la sondaj spun ferm că nu vor aplica o astfel de măsură în 2023, iar principalul motiv pe care îl invocă în acest sens este faptul că se tem de un posibil context economic nefavorabil, care ar putea afecta stabilitatea companiei. Un alt argument, menționat de 12% dintre respondenți, este legat de rezultatele financiare curente ale companiei, care nu pot susține creșteri salariale în acest an”, explică Ana Călugăru.
„2022 a fost un an în care cea mai mare parte a angajaților au putut să își renegocieze salariile pentru că piața le-a creat contextul favorabil în acest sens. Pare că și 2023 este în aceeași linie, iar bugetele pe care angajatorii le-au făcut anul trecut includ majorări salariale în medie cu 5% - 10%. Este o marjă procentuală aplicată și anul trecut, în cea mai mare parte a cazurilor. Chiar dacă majoritatea angajatorilor nu au actualizat salariile cu inflația, au preferat să aloce măriri salariale la nivelul întregii companii, știind că acesta, este până la urmă, principalul criteriu care îi determină pe candidați să își schimbe jobul”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.
În ceea ce privește cuantumul acestor măriri, un sfert dintre cei care au participat la sondajul eJobs spun că nu intenționează să ofere majorări mai mari de 5% în 2023 în vreme ce 37,5% spun că au programate măriri cuprinse între 5% și 10% comparativ cu anul trecut. Doar 20% dintre respondenți au bugetat măriri de până la 20% în vreme ce procentul celor care spun că vor ajusta salariile în funcție de inflație este de 12,5%.
De asemenea, peste 60% dintre cei care au participat la sondaj spun că au bugetat măriri pentru toți angajații companiei în vreme ce 18,2% spun că au lăsat în sarcina managerilor de departamente să decidă cine va primi o mărire și în ce cuantum, în funcție de performanțe. 9,1% au bugetate creșteri salariale în special pentru angajații aflați la început de carieră în vreme ce 4,5% spun că vor acorda aceste creșteri doar specialiștilor angajați în cadrul companiei, ca metodă de retenție a personalului calificat.
„21% dintre angajatorii care au luat parte la sondaj spun ferm că nu vor aplica o astfel de măsură în 2023, iar principalul motiv pe care îl invocă în acest sens este faptul că se tem de un posibil context economic nefavorabil, care ar putea afecta stabilitatea companiei. Un alt argument, menționat de 12% dintre respondenți, este legat de rezultatele financiare curente ale companiei, care nu pot susține creșteri salariale în acest an”, explică Ana Călugăru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut