Aeroportul Otopeni va fi modernizat in 2007 prin doua programe de dezvoltare

Data publicarii: 16-02-2007 | Economie
Aeroportul Otopeni va fi modernizatModernizarea Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) se va face in 2007 prin doua programe de 37,5 milioane euro, acestor investitii adaugandu-se alte 47 milioane euro realizate de companie pentru actualizarea planului de dezvoltare si reabilitarea cailor de rulare. Estimarile privind cresterea traficului de pasageri in urmatorii ani nu au determinat pana acum investitii majore pentru aeroportul Henri Coanda, planurile de dezvoltare fiind intarziate pe de o parte de lipsa de fonduri, iar pe de alta parte de modificarile legislative permanente.  Din 2007 se vor face investitii mai importante pentru dezvoltarea aeroportului, fiind vorba de un buget de aproximativ 85 milioane euro.

Potrivit reprezentantilor AICHB, programul "Dezvoltarea si modernizarea Aeroportului International Bucuresti-Otopeni", demarat in 1991, va presupune investitii de 32,5 milioane de euro prin finalizarea celei de-a doua etape si inceperea ultimei faze. De altfel, Ministerul Tranporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a elaborat la inceputul acestei saptamani proiectul de hotarare pentru continuarea lucrarilor in cadrul acestui proiect. Proiectul MTCT prevede ca pentru finalizarea celei de-a doua etape se vor cheltui 6,6 milioane euro. Ultima etapa va fi incheiata in 2009, fondurile totale alocate pentru perioada 2007-2009 fiind de 75 milioane euro.

Astfel, pana in 2009 se vor extinde sala de imbarcare, aerogara de plecari internationale, cea de sosiri internationale si cea pentru cursele interne. De asemenea, va fi modenizata una din pistele de aterizare prin crearea unei benzi de intoarcere si a unui drum de acces, permitand aterizarea unui numar mai mare de aeronave. In cadrul aceluiasi program, vor fi executate lucrari pentru imbunatatirea conditiilor salonului oficial si ale parcarii din apropierea aeroportului.

Cel de-a doilea program are in vedere reabilitarea infrastructurii aeroportuare de la Otopeni,  urmand ca in acest an sa se realizeze studiile de fezabilitate pentru derularea programului. Costurile pentru realizarea studiilor de fezabilitate se ridica la aproximativ cinci milioane de euro. In perioada 2007-2009 se va pregati inceperea lucrarilor, programul de reabilitare a infrastructurii urmand sa fie finalizat pana in 2018.

Mai exact, in urmatorii ani se vor face lucrari pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere si feroviare, astfel incat sa fie facilitat accesul in zona de vest a aeroportului Otopeni. In plus, se vor realiza sisteme de cai de rulare, platforme pentru prelucrarea traficului de marfuri si posta, precum si un nou terminal de pasageri.

Pe langa cele doua programe de dezvoltare, in acest an AICHB va face alte investitii de aproximativ 47 milioane euro. Banii vor fi utilizati pentru actualizarea planului de dezvoltare tinandu-se cont de cresterea traficului de calatori si de marfa, dar si lucrari pentru reabilitarea unei cai de rulare si a platfomei principale.

In primele noua luni ale anului 2006, pe aeroportul Otopeni s-a inregistrat un trafic de 2.629.905 pasageri, ceea ce inseamna ca, in medie, pe aeroport au fost procesati pentru imbarcare, debarcare sau tranzit, aproximativ 10.000 de pasageri zilnic. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, acest nivel de trafic reprezinta o crestere de 14%. Numarul de pasageri estimat pentru 2007 este de aproximativ 4,5 milioane de pasageri.

Conform analizelor realizate in cursul anului trecut de catre AICHB, pana in 2010 traficul va creste cu peste 30% ca urmare a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, ajungandu-se la aproximativ sase milioane pasageri. De asemenea, dezvoltarea aeroportului va duce la cresterea numarului locurilor de munca, estimandu-se ca vor fi create circa 6.000 de noi locuri de munca.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: