Retelele de franciza din Romania au desfasurat afaceri de un miliard de euro in 2006

Data publicarii: 16-02-2007 | Afaceri
Retelele de franciza din RomaniaRetelele de franciza din Romania au obtinut in 2006 o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, in crestere cu 12% fata de 2005 cand cifra de afaceri a fost de 890 milioane euro, a declarat vineri directorul Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania, Razvan Blid. Cifra de afaceri a fost realizata de 285 de marci prezente in Romania, 65% din aceasta cifra fiind generata in Bucuresti. Pentru 2007, cifra de afaceri e estimata sa depaseasca 1,5 miliarde euro, a mai spus Blid.

In prezent, in Romania sunt 900 de achizitori de francize, in timp ce Ungaria are peste 400 de modele de franciza, iar Franta are peste 900.000 de francizati.

In acest moment 47 de marci romanesti vand francize, iar sase dintre ele s-au dezvoltat regional si functioneaza peste hotare, iar printre ele se numara Romstal, Mobexpert, Jolidon si Leonardo. Doi dintre marii francizori care intentioneaza sa intre in Romania sunt IKEA si Starbucks,

Razvan Blid a mai spus ca in Romanis, pretul mediu pentrui achizitionarea unei francize, cuprinzand atat taxa de intrare in franciza, cat si investitia ulterioara, este in jurul a 100.000 - 150.000 euro. Cele mai ieftine francize sunt oferite de Fornetti, in jur de 7.000 euro, iar cea mai scumpa e Zara, cu o taxa de intrare de un milion de euro.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: