Vagoanele de lux ale CFR, folosite, in medie, de zece oameni de afaceri zilnic

Data publicarii: 28-02-2007 | Turism
Peste 800 de pasageri au ales sa calatoreasca cu trenul la clasa business, in perioada decembrie 2006-ianuarie 2007, un raport privind rentabilitatea serviciului urmand sa fie realizat in a doua jumatate a anului. Potrivit reprezentantilor CFR Calatori, in lunile decembrie si ianuarie au calatorit la clasa business peste 800 de pasageri. Astfel, in medie, pe zi, zece persoane au calatorit la clasa business cu cele trei trenuri, serviciul adresandu-se, in mod special, oamenilor de afaceri. Cele doua vagoane de lux ale trenurilor intercity care merg spre Oradea au 15 locuri la clasa exclusive si  40 la standard, iar cel de-al treilea de pe ruta Bucuresti-Timisoara are 25 de locuri la clasa standard si 10 la exclusive.

CFR Calatori a investit aproximativ patru milioane euro pentru modernizarea a opt vagoane, iar trei dintre acestea au fost introduse in luna decembrie pe rutele Bucuresti -Timisoara si retur, Bucuresti-Oradea si retur. Restul vagoanelor se afla in parcul CFR si sunt folosite ca rezerve.

In ceea ce priveste rentabilitatea serviciului, compania feroviara are in vedere realizarea, in urmatoarele sase luni, a unei analize de marketing pentru evaluarea modului in care clientii au primit serviciul.

"O perioada de sase-opt luni va fi relevanta pentru evaluarea modului in care clientii au primit serviciul din mai multe perspective, respectiv a  gradului de utilizare pe fiecare vagon si a rutelor de succes unde au circulat aceste vagoane", au precizat reprezentantii biroului de presa al CFR Calatori.

De asemenea,  CFR Calatori ia in calcul posibilitatea achizitiei de alte vagoane de lux, decizia urmand sa fie luata in luna iunie, in functie de rezultatele si cerintele pietei.

Directorul de marketing CFR Calatori, Adrian Vlaicu, a declarat la inceputul lunii ianuarie ca pentru perioada urmatoare se estimeaza ca vor fi introduse vagoane business pentru Iasi, Suceava si Constanta.

"Preturile nu sunt foarte mari, insa clasa business se adreseaza omului rafinat care isi doreste un confort ridicat si servicii de calitate, celui care isi doreste sa lucreze in timpul calatoriei sau sa asculte muzica la casti intr-un cadru linistit, mai exact omului de afaceri", a precizat directorul CFR Calatori. Acesta a mai spus ca majoritatea clientilor prefera clasa business exclusive.

Vagoanele business sunt introduse in trenurile de lung parcurs. Modernizarile au fost realizate in atelierele CFR Grivita, iar serviciul business este de doua tipuri, standard si exclusive. Vagoanele ofera facilitati care nu exista la vagoanele intercity de clasa I, iar dotarile constau fotolii confortabile din piele pentru serviciul exclusiv si din plus pentru serviciul standard, in monitoare video cu diagonala de 51 de centimetri pentru pasageri, modul pentru casti cu patru canale audio, acces wireless la internet, display-uri montate in spatarele scaunelor pe care se pot urmari programe video si instalatii de climatizare. Vagoanele dispun si de facilitati pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii, existand lifturi pentru usurarea accesului la bordul vagonului si grup sanitar special dotat. De asemenea, vagoanele business au baruri cu frigidere, cuptoare cu microunde si expresoare de cafea.

In ceea ce priveste tarifele, acestea sunt in functie de destinatie, platindu-se un supliment, iar calatorii  beneficiaza de un pachet de servicii care include un sandvis si o apa minerala. Astfel, pentru un bilet pe ruta Bucuresti-Oradea la vagonul business standard la trenul in calatorii platesc 155,10 lei, iar la business exclusive 135,10 lei. Biletul la clasa exclusive pentru  Bucuresti-Timisoara costa 146,40 lei, iar la clasa standard 126,40 lei.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: