Soferii vor suporta o parte din daune, chiar daca au polita CASCO
Data publicarii: 20-03-2007 | AutoPentru a nu mai avea pierderi, asiguratorii intentioneaza sa scumpeasca politele pentru segmentul auto, noteaza Adevarul. In conditiile cresterii daunei medii pe segmentul auto, de la 350 de euro in 2002 la 550 de euro in 2005, societatile de asigurari din Romania isi propun noi strategii pentru a nu mai iesi in paguba.
"Competitia de pe piata romaneasca a asigurarilor auto a dus la ignorarea normelor de prudentialitate si folosirea unor tarife foarte mici si, prin urmare, asiguratorii au adus anul trecut bani pentru a mentine marja de solvabilitate", a declarat Cristian Constantinescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR).
Aportul de capital provenit din asigurarile auto a fost anul trecut de 130 milioane de euro, la nivelul intregii piete. "Circa 90% a fost folosit pentru mentinerea marjelor de solvabilitate si acoperirea pierderilor din anii anteriori, si nu pentru dezvoltare", a mai spus Constantinescu.
Firmele de asigurari sunt tentate sa ceara cat mai putin pe asigurarile auto, ceea ce duce la scaderea profitului si inasprirea competitiei pe piata, considera specialistii din domeniu. In plus, majoritatea companiilor romanesti accepta sa vanda polite fara fransiza (n.r - partea din dauna care ramane in sarcina asiguratului si nu se despagubeste de catre societatea de asigurare).
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut