Valoarea pietei bunurilor de larg consum a crescut anul trecut cu 17,4%
Data publicarii: 20-03-2007 | EconomiePiata bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 17,4% ca valoare si cu 6,1% ca volum, fata de 2005, cresterea fiind generata atat de segmentul produselor alimentare, cat si de cel al bunurilor nealimentare, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata, MEMRB.
Produsele alimentare au inregistrat anul trecut cresteri cu 11,8% in volum si cu 21,1% in valoare, iar produsele nealimentare au crescut cu 13% in valoare si cu 9,4% in volum, potrivit studiului. Bauturile au inregistrat anul trecut o scadere cu 0,2% in volum, insa ca valoare au crescut cu 15% fata de 2005. In cazul produselor alimentare, carnea si ciocolata au inregistrat cele mai mari cresteri.
Supermarketurile au fost canalul de vanzare care a inregistrat cele mai mari cresteri atat ca volum cat si ca valoare. In privinta volumului de vanzari, cota supermarketurilor a ajuns la 18,2% in 2006, fata de 12,1% in 2005, iar ca valoare a crescut anul trecut la 22,1% fata de 15% cota raportata in 2005. Supermarketurile au luat din cota de piata a chioscurilor si magazinelor alimentare de proximitate. Volumul vanzarilor prin intermediul chioscurilor a scazut anul trecut la 9%, de la 11,% in 2005, iar valoarea acestora s-a redus la 7% de la 8,5%, potrivit studiului MEMRB.
Din volumul total al pietei bunurilor de larg consum, 47,3% au reprezentat bauturile, 14,7% produsele nealimentare si 38% cele alimentare. Din valoarea totala a pietei bunurilor de larg consum, 44,3% au reprezentat bauturile, 16,2% produsele nealimentare si 39,5% cele alimentare.
Studiul nu a luat in calcul hipermarketurile si retelele cash&carry.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut