Consilierii ANOFM vor bate din usa-n usa pentru a-i convinge pe rom(an)i sa se angajeze
Data publicarii: 22-03-2007 | HR/CariereAgentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) va modifica, incepand cu luna aprilie, modalitatea de desfasurare a caravanelor ocuparii, reprezentantii agentiei urmand sa-i consilieze individual pe cei care isi cauta un loc de munca, a declarat presedintele ANOFM, Silviu Bian.
Pentru integrarea pe piata muncii a persoanelor fara un loc de munca, ANOFM organizeaza caravane ale ocuparii, in timpul carora reprezentantii agentiei merg in zonele rurale sau in comunitatile de romi si incearca sa-i convinga sa se angajeze sau sa urmeze cursuri de formare si reconversie profesionala. Potrivit lui Silviu Bian, ANOFM va modifica, din aprilie, modalitatea de desfasurare a caravanelor, optandu-se pentru consilierea individuala.
"Vom renunta sa-i mai chemam la caminul cultural si sa-i convingem sa se angajeze. In general, in comunitatile rurale, mai ales in cele de romi, exista lideri de opinie care ii conving pe toti sa reactioneze intr-un anumit fel. Daca ei sunt reticenti la solutiile cu care venim noi, ii conving pe toti sa ia aceeasi decizie, desi unii dintre ei vor mai multe informatii", a precizat Bian.
In consecinta, consilierii ANOFM vor vorbi cu fiecare persoana in parte si le vor prezenta oferta de locuri de munca si masurile de stimulare pentru angajare. Agentia mai pregateste si lansarea unui ghid de aplicare a programelor agentiei, care va contine un portret al celor care isi cauta un loc de munca.
Potrivit lui Bian, tinta caravanelor ocuparii sunt, ca si anul trecut, persoanele din mediul rural care se ocupa cu agricultura de subzistenta si cele de etnie roma. Reprezentantul ANOFM a precizat ca desi in Romania au inceput sa se inregistreze unele deficite de forta de munca in anumite sectoare, agentia va incerca sa le acopere cu muncitori autohtoni inainte de a apela la cei din strainatate. Somerii care provin din sectoare ale economiei care au fost restructurate vor fi reorientati pentru meserii solicitate pe piata muncii.
Conform datelor de la ANOFM, in urma caravanelor ocuparii din mediul rural desfasurata anul trecut, au fost identificate aproape 30.000 de locuri de munca vacante (cele mai multe in constructii, servicii sau comert), din care s-au ocupat doua treimi. Totodata, agentiile teritoriale au inscris in baza de date peste 67.000 de persoane, din care aproape 41.000 au fost inscrise in masuri de stimulare a ocuparii. In ceea ce priveste populatia roma, la caravanele ocuparii au participat peste 70.000 de persoane, din care doar aproximativ sase procente au fost incadrate in munca.
Potrivit presedintelui ANOFM, rata somajului in luna februarie a fost de 5,2%, cel mai mare numar de someri inregistrandu-se in judetul Mehedinti (cu o rata de 10,5%), iar cei mai putini in Ilfov (1,9%).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut