Termenul pentru depunerea registrelor de evidenta a salariatilor ar putea fi prelungit

Data publicarii: 30-03-2007 | Finante-Banci

Termenul pana la care angajatorii trebuie sa depuna registrul pentru evidenta salariatilor in format electronic la inspectoratele teritoriale de munca (ITM) expira sambata, 31 martie, insa ar putea fi prelungit pentru ca rata de depunere este scazuta. Firmele au obligatia ca, pana la 31 martie, sa completeze si sa depuna registrul de evidenta a salariatilor in format electronic, intr-un program creat de Inspectia Muncii si oferit gratis de institutie. Pentru ca ultima zi de depunere este sambata, unele ITM-uri au decis sa lucreze si sambata, altele sa primeasca aplicatiile si luni.

Potrivit informatiilor de la Inspectoratul Teritorial de Munca din Bucuresti, institutia ar putea primi toata saptamana viitoare registrele electronice, deoarece rata de depunere pana in penultima zi este mica si s-a creat deja aglomeratie la ghisee. Acest lucru s-a intamplat pentru ca firmele au inceput sa depuna registrele abia in urma cu trei saptamani, atunci cand firma care a elaborat softul a facut ultimele modificari.

Registrul in varianta electronica se poate depune si on-line, dupa ce companiile isi achizitioneaza de la ITM un user si o parola. Potrivit ITM Bucuresti, putine firme au apelat la aceasta metoda mai simpla pentru ca nu au retea de Internet.

Reprezentantii ITM Bucuresti au precizat ca la sediul din Bd. Octavian Goga este deja imbulzeala, pentru ca este singurul unde toate firmele din Capitala trebuie sa depuna discheta sau CD-ul cu registrul electronic. Desi actiunea de preluare si de verificare a datelor nu dureaza mai mult de doua minute, ghiseele sunt deja aglomerate pentru ca in Bucuresti sunt 200.000 de firme private, la care se adauga si institutiile de stat (scoli, spitale, primarii) care au obligatia sa depuna registrul.

Termenul de depunere a registrului de evidenta a salariatilor in format electronic a fost amanat de doua ori pana acum (primul fiind 1 septembrie 2006 si al doilea, 31 decembrie 2006) prima data pentru ca softul de stocare a informatiilro nu era terminat si a doua oara pentru ca angajatorii au reclamat faptul ca solutia informatica in care trebuiau sa lucreze era greu de utilizat.

Registrele electronice au ca scop reducerea formalitatilor administrative de evidenta a angajatilor si crearea unei baze de date la nivelul Inspectiei Muncii, care va cuprinde toate contractele individuale de munca. Registrele "pe hartie" se vor pastra si arhiva la nivelul angajatorilor.

Angajatorii trebuie sa transmita registrul in forma electronica la ITM-ul pe a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat sau in termen de cinci zile de la fiecare modificare operata. Refuzul de a transmite registrele ITM-urilor precum si necompletarea acestora vor fi sanctionate cu amenda de la 2.000 la 5.000 de lei. Nu au obligatia infiintarii registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale firmelor straine.

Infiintarea registrului de evidenta a salariatilor in varianta electronica nu exclude cartea de munca. Prin urmare, persoanelor care se angajeaza in 2007 si 2008 li se vor intocmi in continuare carti de munca pana la inceputul anului 2009, cand acestea vor fi eliminate.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: