Burta romanului primeaza si in criza
Data publicarii: 25-06-2009 | LifestylePotrivit unui studiu realizat pe mai multe luni, in Romania se cheltuieste din ce in ce mai mult pe produse alimentare.
Desi se numara printre lucrurile la care ar mai renunta in cazul unor reduceri de buget, cheltuiala pentru mancare a crescut in luna martie la aproape 40% din bugetul lunar al unei familii romanesti. Daca la inceputul crizei, la finele anului trecut, din portofelul familiei mancarea "irosea" 38%, in martie 2009 acest procent a crescut la 39,49%, arata un studiu recent al Mercury Research. Intretinerea consuma si ea la inceputul primului trimestru aproximativ 20% din portofelul unei gospodarii. Cheltuielile acestea au scazut in martie la 19%.
"Cei chestionati in luna noiembrie au afirmat ca cel mai usor pot taia din fondurile alocate pentru mancare, insa datele arata contrariul. In perioada noiembrie 2008-ianuarie 2009, procentul a scazut ingrijorator la sectiunea imbracaminte, educatie, iesitul in oras sau vacante", a declarat Anca Serbanescu, manager cercetare Mercury Research. Potrivit acesteia, ratele bancare au inregistrat si ele o crestere usoara daca ar fi sa raportam acest lucru la toata populatia.
Procentul banilor indreptati catre banca sub forma de rate s-a majorat de la 5% la 6%, acesta fiind ceva mai mare daca erau luati in considerare doar cei care sunt debitori. "Dupa o crestere usoara in noiembrie si ianuarie la economisire, acum se pare ca procentul a inceput sa scada", a mai declarat reprezentanta Mercury Research. Ea a mentionat ca procentul economiilor nu depasea, in luna martie, 3,49% din bugetul lunar al familiei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa