Renault va produce modelul Duster in Iran, din 2018
Data publicarii: 07-08-2017 | EconomieRenault a semnat mult-asteptatul contract cu Iranul pentru a produce anual peste 150.000 de masini in aceasta tara, cea mai mare tranzactie auto din istoria statului din Orientul Mijlociu, transmit site-urile trend.az. si presstv.com.
Valoarea acordului, semnat după zece luni de negocieri, este de 660 de milioane de euro.
Renault, compania iraniană Negin Khodro și Fondul iranian de investiții Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO) vor produce din 2018 cele mai recente versiuni ale brandurilor Symbol și Duster ale producătorului auto francez.
"60% din acțiunile parteneriatului vor aparține Renault, iar restul Iranului. Din participația de 40% a Iranului, 20% sunt ale IDRO și 20% ale sectorului privat (Negin Khodro)", a afirmat președintele IDRO, Mansour Moazzami.
Agenția iraniană de presă IRNA a anunțat că acordul prevede și înființarea unei centru de inginerie și vânzări în Iran.
Moazzami a adăugat că Renault va fi obligat să exporte 30% din producție, care include mașini și componente auto, iar acordul include și o a doua etapă, care încă nu a fost finalizată, și se referă la producția de mașini în Iran din 2019.
Rivalul Renault, grupul PSA, a semnat în iunie 2016 un acord cu cel mai mare producător auto al țării, Iran Khodro, pentru a produce anual 200.000 de vehicule Peugeot. De asemenea, PSA a încheiat un acord cu rivala Iran Khodro — SAIPA — pentru a produce 200.000 de vehicule Citroen.
Producția totală de mașini a Iranului ar urma să ajungă la două milioane de unități până în 2020, de la 1,2 milioane în 2016.
În primul semestru din 2017, vânzările Renault în Iran au urcat cu 100,3%, la 68.365 vehicule, în timp ce cota de piață a producătorului auto francez a urcat la 9,8%, în urma succesului modelelor Tondar și Sandero.
Companiile auto importante își pregătesc revenirea pe piața din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancțiunilor.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025