Se va interzice reclama la alimentele ''miraculoase''
Data publicarii: 11-05-2007 | MediaAutoritatile incearca sa-i scuteasca pe cetateni de reclamele si de etichetele alimentelor in care sunt prezentate calitatile terapeutice ale marfurilor, ajungandu-se chiar la interzicerea comercializarii celor prezentate ca fiind din categoria "miraculoase". Daca va fi aprobat proiectul de ordin comun elaborat de Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii si Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, folosirea in publicitate si pe etichetele alimentelor a cuvintelor care atribuie produselor proprietati terapeutice sau ecologice va fi interzisa.
Potrivit Mediafax, reclamele la alimente vor renunta, in scurt timp, la cuvinte precum "igiena", "ecologic", "biologic", "natur" sau "pur". Mai mult decat atat, in publicitatea si etichetarea produselor alimentare nu va mai fi permisa utilizarea de cuvinteprecum "igiena", "medical", "bolnav", "farmacie", "boala", "remediu", "medicament", nume de boli, numele sau reprezentarea de simptome ale bolilor ori ale persoanelor bolnave, potrivit proiectului de act normativ.
De asemenea, se vor interzice cu desavarsire orice referinte la slabire sau ingrasare, nume sau reprezentari, chiar si stilizate, ale organelor umane, reprezentari de persoane, imbracaminte sau aparate care pot sugera profesii medicale, paramedicale sau farmaceutice.
Pentru ca se gandesc la sanatatea si la linistea cetatenilor, autoritatile iau in calcul si interzicerea oricaror referinte care genereaza sau exploateaza sentimente de teama, frica sau credulitate, referinte la recomandari, atestari, declaratii ori prescriptii medicale sau la declaratii de aprobare, cu exceptia mentiunii ca un produs nu poate fi consumat sau folosit decat cu avizul medicului.
Fara mentiunea "calitati speciale"
In publicitatea si etichetarea produselor alimentare este interzisa utilizarea cuvintelor, a expresiilor, a textelor sau, dupa caz, a reprezentarilor "ecologic", "biologic", "organic", "natur", "pur" ori sa se induca faptul ca produsul de marca poseda calitati speciale, atunci cand toate produsele alimentare similare, cu aceeasi compozitie, prezinta aceleasi calitati. Proiectul de ordin mai prevede, potrivit Mediafax, ca prezentarea in vederea comercializarii, precum si comercializarea produselor prezentate ca miraculoase va fi interzisa.
"Orice practici de prezentare in vederea comercializarii, comercializarea produselor, precum si oferirea cu titlu gratuit a produselor care, fiind in legatura cu produsele sau cu aparatele, altele decat cele medicale, fac referire in mod abuziv la imbunatatirea starii de sanatate a consumatorului, sunt interzise", se arata in proiect.
Prin produse prezentate ca miraculoase se inteleg acele produse cu asa-zis efect asupra sanatatii, altele decat cele inregistrate oficial ca produse medicamentoase sau dispozitive medicale, prezentate ca avand proprietati care sa permita tratamentul sau prevenirea bolilor la om, utilizate in vederea stabilirii unui diagnostic medical. De asemenea, vor disparea si reclamele la produsele destinate refacerii, corectarii sau modificarii functiilor fiziologice, si care, neavand, insa, o sustinere stiintifica, nu garanteaza rezultatele promise consumatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall