Se va interzice reclama la alimentele ''miraculoase''
Data publicarii: 11-05-2007 | MediaAutoritatile incearca sa-i scuteasca pe cetateni de reclamele si de etichetele alimentelor in care sunt prezentate calitatile terapeutice ale marfurilor, ajungandu-se chiar la interzicerea comercializarii celor prezentate ca fiind din categoria "miraculoase". Daca va fi aprobat proiectul de ordin comun elaborat de Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii si Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, folosirea in publicitate si pe etichetele alimentelor a cuvintelor care atribuie produselor proprietati terapeutice sau ecologice va fi interzisa.
Potrivit Mediafax, reclamele la alimente vor renunta, in scurt timp, la cuvinte precum "igiena", "ecologic", "biologic", "natur" sau "pur". Mai mult decat atat, in publicitatea si etichetarea produselor alimentare nu va mai fi permisa utilizarea de cuvinteprecum "igiena", "medical", "bolnav", "farmacie", "boala", "remediu", "medicament", nume de boli, numele sau reprezentarea de simptome ale bolilor ori ale persoanelor bolnave, potrivit proiectului de act normativ.
De asemenea, se vor interzice cu desavarsire orice referinte la slabire sau ingrasare, nume sau reprezentari, chiar si stilizate, ale organelor umane, reprezentari de persoane, imbracaminte sau aparate care pot sugera profesii medicale, paramedicale sau farmaceutice.
Pentru ca se gandesc la sanatatea si la linistea cetatenilor, autoritatile iau in calcul si interzicerea oricaror referinte care genereaza sau exploateaza sentimente de teama, frica sau credulitate, referinte la recomandari, atestari, declaratii ori prescriptii medicale sau la declaratii de aprobare, cu exceptia mentiunii ca un produs nu poate fi consumat sau folosit decat cu avizul medicului.
Fara mentiunea "calitati speciale"
In publicitatea si etichetarea produselor alimentare este interzisa utilizarea cuvintelor, a expresiilor, a textelor sau, dupa caz, a reprezentarilor "ecologic", "biologic", "organic", "natur", "pur" ori sa se induca faptul ca produsul de marca poseda calitati speciale, atunci cand toate produsele alimentare similare, cu aceeasi compozitie, prezinta aceleasi calitati. Proiectul de ordin mai prevede, potrivit Mediafax, ca prezentarea in vederea comercializarii, precum si comercializarea produselor prezentate ca miraculoase va fi interzisa.
"Orice practici de prezentare in vederea comercializarii, comercializarea produselor, precum si oferirea cu titlu gratuit a produselor care, fiind in legatura cu produsele sau cu aparatele, altele decat cele medicale, fac referire in mod abuziv la imbunatatirea starii de sanatate a consumatorului, sunt interzise", se arata in proiect.
Prin produse prezentate ca miraculoase se inteleg acele produse cu asa-zis efect asupra sanatatii, altele decat cele inregistrate oficial ca produse medicamentoase sau dispozitive medicale, prezentate ca avand proprietati care sa permita tratamentul sau prevenirea bolilor la om, utilizate in vederea stabilirii unui diagnostic medical. De asemenea, vor disparea si reclamele la produsele destinate refacerii, corectarii sau modificarii functiilor fiziologice, si care, neavand, insa, o sustinere stiintifica, nu garanteaza rezultatele promise consumatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private