Se va interzice reclama la alimentele ''miraculoase''
Data publicarii: 11-05-2007 | MediaAutoritatile incearca sa-i scuteasca pe cetateni de reclamele si de etichetele alimentelor in care sunt prezentate calitatile terapeutice ale marfurilor, ajungandu-se chiar la interzicerea comercializarii celor prezentate ca fiind din categoria "miraculoase". Daca va fi aprobat proiectul de ordin comun elaborat de Ministerul Sanatatii, Ministerul Agriculturii si Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, folosirea in publicitate si pe etichetele alimentelor a cuvintelor care atribuie produselor proprietati terapeutice sau ecologice va fi interzisa.
Potrivit Mediafax, reclamele la alimente vor renunta, in scurt timp, la cuvinte precum "igiena", "ecologic", "biologic", "natur" sau "pur". Mai mult decat atat, in publicitatea si etichetarea produselor alimentare nu va mai fi permisa utilizarea de cuvinteprecum "igiena", "medical", "bolnav", "farmacie", "boala", "remediu", "medicament", nume de boli, numele sau reprezentarea de simptome ale bolilor ori ale persoanelor bolnave, potrivit proiectului de act normativ.
De asemenea, se vor interzice cu desavarsire orice referinte la slabire sau ingrasare, nume sau reprezentari, chiar si stilizate, ale organelor umane, reprezentari de persoane, imbracaminte sau aparate care pot sugera profesii medicale, paramedicale sau farmaceutice.
Pentru ca se gandesc la sanatatea si la linistea cetatenilor, autoritatile iau in calcul si interzicerea oricaror referinte care genereaza sau exploateaza sentimente de teama, frica sau credulitate, referinte la recomandari, atestari, declaratii ori prescriptii medicale sau la declaratii de aprobare, cu exceptia mentiunii ca un produs nu poate fi consumat sau folosit decat cu avizul medicului.
Fara mentiunea "calitati speciale"
In publicitatea si etichetarea produselor alimentare este interzisa utilizarea cuvintelor, a expresiilor, a textelor sau, dupa caz, a reprezentarilor "ecologic", "biologic", "organic", "natur", "pur" ori sa se induca faptul ca produsul de marca poseda calitati speciale, atunci cand toate produsele alimentare similare, cu aceeasi compozitie, prezinta aceleasi calitati. Proiectul de ordin mai prevede, potrivit Mediafax, ca prezentarea in vederea comercializarii, precum si comercializarea produselor prezentate ca miraculoase va fi interzisa.
"Orice practici de prezentare in vederea comercializarii, comercializarea produselor, precum si oferirea cu titlu gratuit a produselor care, fiind in legatura cu produsele sau cu aparatele, altele decat cele medicale, fac referire in mod abuziv la imbunatatirea starii de sanatate a consumatorului, sunt interzise", se arata in proiect.
Prin produse prezentate ca miraculoase se inteleg acele produse cu asa-zis efect asupra sanatatii, altele decat cele inregistrate oficial ca produse medicamentoase sau dispozitive medicale, prezentate ca avand proprietati care sa permita tratamentul sau prevenirea bolilor la om, utilizate in vederea stabilirii unui diagnostic medical. De asemenea, vor disparea si reclamele la produsele destinate refacerii, corectarii sau modificarii functiilor fiziologice, si care, neavand, insa, o sustinere stiintifica, nu garanteaza rezultatele promise consumatorilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri