Inchirierea birourilor ramane o afacere rentabila
Data publicarii: 04-09-2007 | ImobiliareInchirierea birourilor ramane in continuare o afacere rentabila pentru toate partile implicate in acest proces, iar chiriasii isi pot justifica investitia si prin faptul ca au o mai mare libertate de miscare, sustine directorul departamentului birouri al companiei Regatta, Mihaela Raducan.
Reprezentantii companiei imobiliare Regatta sunt de parere ca intr-o piata buna, unde exista o cerere considerabila, cladirile livrate si de livrat aduc spatii de calitate, insa sunt departe de a fi suficiente. Potrivit acestora in mare parte, potentialii chiriasi prefera spatii in parcuri de clasa A, dar si in claldiri independente de dimensiune medie cu 1.000-2.000 metri patrati.
"Ne confruntam cu o situatie destul de delicata. Oferta fiind limitata nu face usoara gasirea spatiului potrivit la un buget prestabilit. Multe companii care intra pe piata romaneasca sunt surprinse mai ales de dificultatea de a gasi spatii mici si medii. Companiile straine obisnuiesc sa-si pre-bugeteze inchirierea, dar pe chiriile de anul trecut. Totusi, din cauza dezechilibrului intre cerere si oferta, chiriile au crescut usor in decursul acestui an", explica Mihaela Raducan de la Regatta.
Analistii imobiliari mai spun ca relocarile au ramas tranzactiile cele mai raspandite in aceasta piata, iar interesul companiilor chiriase, dar si al dezvoltatorilor indica faptul ca este mult mai profitabil sa inchiriezi spatiu decat sa-l achizitionezi. "Intr-o piata competitiva si cu oportunitati multe, companiile se dezvolta rapid, facand necesara mutarea intr-un spatiu mai mare. Daca acestea ar cumpara o cladire de birouri se expun riscului de a ramane blocati intr-un spatiu prea mic pentru nevoile din momentul respectiv deoarece investitia initiala inca nu a fost amortizata", a adaugat Mihaela Raducanu.
Potrivit acesteia inchirierea este foarte profitabila si pentru proprietari. "Nu ne referim numai la castigurile constante si la contracte sigure pe perioada medie sau lunga. Exista posibilitatea ca la un moment dat, o cladire de birouri de inalta calitate, cu chiriasi stabili si faimosi sa se vanda ca o afacere. Aceasta este o oportunitate pe care un proprietar nu o poate rata", mai spune reprezentantul companiei imobiliare.
Pentru spatiile de clasa A chiria variaza intre 18-24 euro/mp, in timp ce pentru clasa B chiriasii vor plati intre 14-17 euro/mp. Potrivit Regatta, acest lucru ii obliga pe doritorii de spatii de calitate fie sa isi suplimenteze bugetul, fie sa aleaga un spatiu sub dorintele si asteptarile lor. In plus, cererea mare de pe piata birourilor face ca de cele mai multe ori locatiile vizionate de unii clienti cu un proces decizional mai lent sa fie inchiriate de terte parti pana la un raspuns final din partea acestora.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut