Romanii platesc cu 80% mai mult pentru iPodul Nano fata de americani
Data publicarii: 05-10-2007 | IT&CRomania este printre cele mai scumpe piete de achizitie a iPod-ului Nano de 4GB, acesta ajungand la un pret de 266,6 dolari, cu circa 80% mai mult decat in SUA unde costa 149 dolari, relateaza Reuters. Romania se situeaza pe locul noua potrivit indexului iPod CommSec bazat pe preturile din octombrie in dolari americani.
Una dintre cele mai mari banci australiene, Commonwealth Bank, a folosit ultima versiune a iPodului Nano, marca Apple, pentru a compara puterea de cumparare din 55 de tari, dar si pentru a arata rata de schimb globala.
"Acest studiu de piata a dus la deprecierea dolarului din SUA fata de aproape toate tarile din lume. Acest fapt reflecta de asemenea efectul tarifelor si taxelor din alte tari. Probabil ca brazilienii si argentinienii merg la cumparaturi in strainatate", a precizat seful economist la Commonwealth Bank, Craig James.
iPod Nano
Un studiu facut de The Economist magazine, a precizat ca iPodul lansat recent in SUA, ajunge la cel mai scump pret de achizitie in Brazilia, fiind de 369,6 dolari.
Bulgaria se situeaza pe locul doi, oferind pentru Nano un pret de 318,6 dolari, iPod pe care Apple l-a introdus la acelasi pret ca modelul vechi, mult mai slab decat Nano.
Piata care ofera cel mai mic pret pentru iPodul Nano este Hong-Kong cu 148,2 dolari, la distante mici aflandu-se si SUA cu al doilea cel mai mic pret, de 149 dolari, urmata de Japonia cu 154,2 dolari si Taiwan cu 165,8 dolari. In China, unde playerul este fabricat, Nano costa 179,6 dolari, mai putin decat in Germania unde este 211,6 dolari, Franta 225,8 dolari si Coreea de Sud 180 dolari.
In interiorul zonei euro, pretul Nano difera de asemenea, retailerii din Grecia oferind cel mai mic pret.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor