Companiile Danone si Lactalis urmeaza sa majoreze preturile la produse
Data publicarii: 12-10-2007 | InternationalDoua dintre cele mai mari companii producatoare de alimente din Franta planuiesc majorarea pretului produselor proprii, modificare ce poate alimenta inflatia intr-un moment in care Banca Centrala Europeana analizeaza posibilitatea majorarii dobanzii de referinta, anunta Reuters.
Producatorul francez de iaurturi, Danone, a declarat joi ca planuieste o majorare a preturilor de pe piata din Franta cu 10%, modificare ce va intra in vigoare de la data de 21 noiembrie 2007, in timp ce compania rivala Lactalis a afirmat intr-un interviu ca doreste sa creasca preturile la branzeturi si lactate cu 15% pana la 17% in luna decembrie a acestui an.
Aceasta marire a preturilor decisa de Danone vine la scurt timp dupa cresterea de 2,3% impusa distribuitorilor in timpul verii, pentru a compensa majorarea preturile la lapte.
Compania a declarat ca se asteapta la o crestere de inca 30% a preturilor la lapte in ianuarie.
Presedintele Lactalis, Michel Leonard, a declarat intr-un interviu acordat ziarului Les Echos ca majorarea preturilor are ca scop protejarea marjei de profit de fluctuatiile pretului la lapte. Grupul a efectuat deja o marire de 2,5% a preturilor la produse in vara.
Dupa lupta indelungata dusa in Europa pentru a reduce supraproductia de lapte, oferta este acum prea redusa si determina o crestere a preturilor.
"Incepand cu 1 octombrie platim cu 20% mai mult pentru lapte pe care il cumparam de la producatori, o noua majorare a preturilor fiind asteptata la inceputul anului urmator", a declarat Leonard pentru Les Echos.
In Franta, pretul la faimoasa "baguette" (bagheta) a crescut cu un euro, preturile la fructe si legume sunt ridicate datorita recoltei scazute iar alte preturi, cum ar fi cel la tigari, sunt de asemenea in crestere.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara