Siteurile, bureti care absorb profituri
Data publicarii: 15-10-2007 | AfaceriStudiul facut de PricewaterhouseCoopers estimeaza ca incasarile din publicitatea online din Romania pe 2007 vor ajunge la aproximativ 14 milioane de euro, noteaza Adevarul. "Un site poate sau nu sa fie o afacere profitabila. Depinde de businessplan, de echipa, de investitie, de piata vizata, de cresterea asumata, de indicatorii financiari. Intrarea fiind libera, e mult mai usor de instrumentat o afacere web. Mentenanta ei, insa, costa bani buni. Dupa ce un site trece de primii trei ani, poate fi considerat matur. Si de obicei, breakevenul vine la trei ani", crede Claudiu Gamulescu, Marketing & Comunicare Boom Advertising.
De aceeasi parere este si Mihai Seceleanu de la InternetCorp: "Se poate vorbi de profit serios numai la cativa ani de la lansare. Noi suntem inca la stadiul la care reinvestim continuu in dezvoltarea extensiva si intensiva a retelei".
Conform bilantului depus la Ministerul de Finante pentru anul 2006, BOOM a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2,5 milioane de euro si un venit net de 32.000 de euro. Cu doar opt salariati, InternetCorp se poate lauda cu un "boom" pe piata. Compania a avut in 2006 o cifra de afaceri de aproximativ 140.000 de euro si un profit net de 91.000 euro. Brokerii online isi valorifica spatiul web in preturi de rate card.
Media Pro Interactiv, de exemplu, cere intre 32 lei si 70 lei pe 1.000 de afisari (CPM), in functie de site si de targetul la care advertiserul poate avea acces. Site-urile publicatiilor de business au un pret mai mare. Valoarea comisionului pe care aceasta il practica se incadreaza intre 10% si 20%, dupa spune directorul general la Media Pro Interactiv, Orlando Nicoara. La fel procedeaza si AdTarget, tarifele variaza de la 36 lei/CPM pana la 58 lei/CPM pentru site-urile de top, precizeaza managerul executiv, Daciana Paraschiv.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc