Siteurile, bureti care absorb profituri
Data publicarii: 15-10-2007 | AfaceriStudiul facut de PricewaterhouseCoopers estimeaza ca incasarile din publicitatea online din Romania pe 2007 vor ajunge la aproximativ 14 milioane de euro, noteaza Adevarul. "Un site poate sau nu sa fie o afacere profitabila. Depinde de businessplan, de echipa, de investitie, de piata vizata, de cresterea asumata, de indicatorii financiari. Intrarea fiind libera, e mult mai usor de instrumentat o afacere web. Mentenanta ei, insa, costa bani buni. Dupa ce un site trece de primii trei ani, poate fi considerat matur. Si de obicei, breakevenul vine la trei ani", crede Claudiu Gamulescu, Marketing & Comunicare Boom Advertising.
De aceeasi parere este si Mihai Seceleanu de la InternetCorp: "Se poate vorbi de profit serios numai la cativa ani de la lansare. Noi suntem inca la stadiul la care reinvestim continuu in dezvoltarea extensiva si intensiva a retelei".
Conform bilantului depus la Ministerul de Finante pentru anul 2006, BOOM a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2,5 milioane de euro si un venit net de 32.000 de euro. Cu doar opt salariati, InternetCorp se poate lauda cu un "boom" pe piata. Compania a avut in 2006 o cifra de afaceri de aproximativ 140.000 de euro si un profit net de 91.000 euro. Brokerii online isi valorifica spatiul web in preturi de rate card.
Media Pro Interactiv, de exemplu, cere intre 32 lei si 70 lei pe 1.000 de afisari (CPM), in functie de site si de targetul la care advertiserul poate avea acces. Site-urile publicatiilor de business au un pret mai mare. Valoarea comisionului pe care aceasta il practica se incadreaza intre 10% si 20%, dupa spune directorul general la Media Pro Interactiv, Orlando Nicoara. La fel procedeaza si AdTarget, tarifele variaza de la 36 lei/CPM pana la 58 lei/CPM pentru site-urile de top, precizeaza managerul executiv, Daciana Paraschiv.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut