Tour-operatorii germani critica dur turismul romanesc
Data publicarii: 18-10-2007 | TurismRomania a pierdut in ultimii ani increderea turistilor germani inclusiv la ospitalitate, gastronomie si turismul cultural, puncte tari ale turismului romanesc pana acum, insa litoralul este principalul vinovat, releva studiul "Romania vazuta de tour-operatorii germani", realizat de WBF/GTZ Romania.
Potrivit studiului, gradul de multumire al turistilor germani a inregistrat o scadere constanta in ultimii trei ani. "Turistii germani s-au obisnuit sa priveasca Romania altfel decat ca pe o tara exotica din Europa de Est si asteapta acum conditii asemanatoare cu cele din alte destinatii", a declarat reprezentantul GTZ, Carmen Chasovschi.
Lipsa de competitivitate a litoralului romanesc reprezinta motivul pentru care trei din cei mai importanti tour-operatori germani - FTI, Neckermann, TUI - care detin 50% din piata turistica germana, au parasit Romania.
Nemultumirile germanilor vin, in primul rand, din calitatea slaba a serviciilor, infrastructura precara, dar si a faptului ca restaurantele romanesti se orienteaza mai mult spre gastronomia internationala, in detrimentul celei traditionale. "Mancarea este naturala si gustoasa, insa nu poate fi gasita tot timpul si este servita rece. De asemenea, serviciile de masa din hoteluri sunt, in general, mai proaste decat in restaurante, modul de preparare al carnii si legumelor lasa de dorit, micul dejun este de slaba calitate, iar muzica este prea tare in restautrante", sunt cateva din nemultumirile turistilor germani cuprinse in raport.
Pe o scara de la 1 la 6, in care 1 reprezinta "foarte multumit", Romania a obtinut calificative negative in ultimii trei ani la toate capitolele. In privinta gradului de multumirie a tour-operatorilor germani fata de programele oferite de Romania, nota a fost 3,5, comparativ cu 2,8 in 2005 si 3,0 in 2006. Si gradul de multumitre al turistilor a scazut de la 2,1 in 2004, la 2,8 in 2007. Nemtii sunt nemultumiti si de faptul ca in Romania exista prea putine hoteluri de trei si patru stele, iar nivelul de satisfactie din punct de vedre al cazarii este prea scazut in zonele rurale. O alta critica adusa de tour-operatorii germani o reprezinta gradul scazut de igiena in restaurante.
Nici turismul cultural nu a scapat de critici. Per-ansamblu, gradul de multumire a scazut de la 1,7 in 2004 la 2,5 in 2007. Turistii aprecieaza larga varietate de locatii interesante, dar critica faptul ca aceste obiective nu sunt destul de bine promovate si semnalizate, fiind greu de gasit. Lipsa ghizilor profesionisti "care sa stie despre ce vorbesc", absenta unor "programe premium" dar si lipsa de intretinere a unor monumente sunt motivele de critica la adresa turismului cultural romanesc.
In privinta ospitalitatii, aceasta a scazut de la 1,6 in 2004, la 2,2 in 2007. Nici agentiile de turism romanesti nu au scapat de nemultumiri, acestora fiindu-le recomandat "sa se orienteze mai mult spre client, sa fie mai flexibile" si sa ofere turistilor exact serviciile mentionate in oferte. "Agentiile romanesti sunt capabile sa iti ofere orice, dar nu realizeaza nimic", spun nemtii. Acestia si-ar dori si mai multe curse low-cost si spre alte orase din tara, cum ar fi Sibiu, Cluj Napoca sau Tg. Mures.
Unul din putinele lucruri pe care germanii le apreciaza la Romania este natura, dar si aici spun ca "gunoaiele prezente peste tot ofera un aspect dezolant".
Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Dragos Anastasiu a declarat, vizavi de raport: "depinde de modul in care privim paharul. Este evident ca avem probleme, dar avem doua solutii: sa ne plangem in continuare sau sa facem ceva pentru a imbunatati lucrurile".
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România