Al treilea aeroport al Capitalei - peste 10-15 ani
Data publicarii: 09-04-2008 | EconomieLocatiile analizate in prezent pentru construirea unui nou aeroport langa Capitala sunt localitatile Popesti Leordeni, 1 Decembrie sau Adunatii Copaceni, au declarat oficiali din Ministerul Transporturilor, noteaza Gardianul. Potrivit unor experti din aviatia civila, un nou aeroport langa Bucuresti ar putea fi construit abia peste 10-15 ani. "Nicaieri in lume nu exista doua aeroporturi atat de aproape de oras cum sunt cel de la Otopeni si de la Baneasa. Prin anuntarea diverselor locatii pentru un nou aeroport, sarlatanii din Guvern se pregatesc de tunuri imobiliare de milioane de euro", a spus Sorin Stoicescu, fost director al Aviatiei Civile.
Acesta considera ca aeroportul din sudul Capitalei ar trebui sa fie construit prin concesiune sau prin parteneriat public-privat. "Este necesar un alt aeroport langa Capitala. Noul aeroport va contribui la dezvoltarea sudului Capitalei, precum si la impulsionarea transformarii Bucurestiului intr-o metropola. Daca aeroportul se construieste pe banii statului, se vor fura milioane de euro. Noul aeroport trebuie construit de catre un investitor privat", a afirmat Sorin Stoicescu.
In opinia sa, locatia idealapentru construirea unui nou aeroport este comuna Boteni, langa autostrada Bucuresti-Pitesti. "La Boteni este o pista foarte buna pentru aeronave. Guvernul a dat in folosinta pista de la Boteni companiei Renault, care o utilizeaza pentru testarea autoturismelor Dacia. O pista foarte buna a ajuns sa fie folosita pentru autoturisme", a spus Stoicescu.
El a adaugat ca extinderea Aeroportului Henri Coanda nu mai este posibila, din cauza ca pretul unui metru patrat de teren costa zeci de euro. "Baietii destepti au cumparat, inainte de anul 2000, terenurile din jurul Aeroportului Henri Coanda. Statul nu are bani sa cumpere terenurile pentru extinderea aeroportului. Odata cu constructia noului aeroport in sudul Capitalei, aeroportul Baneasa va fi utilizat exclusiv pentru avioane de mici dimensiuni", a mai precizat expertul in aviatie civila.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online