Companiile americane investesc puternic in web 2.0
Data publicarii: 22-04-2008 | IT&CMai mult de jumatate din companiile din America de Nord vad Web 2.0 ca o prioritate pentru anul ce urmeaza, relateaza un raport, prezentat in cadrul unei conferinte pe tema noilor media, la San Francisco. "Acesta este viitorul internetului" a declarat unul dintre organizatorii conferintei, Jennifer Pahlka. "Companiile care participa azi aici construiesc acest viitor" a mai adaugat ea.
Compania Forrester care a efectuat o cercetare despre Web 2.0 considera ca tehnologiile dezvoltate in prezent si in viitorul apropiat reprezinta "un mod fundamental nou" pentru companii de a comunica eficient cu clientii si angajatii.
Raportul a aratat faptul ca giganti ca General Motors, McDonald's, Northwestern Mutual Life Insurance au sesizat potentialul noilor media si au adoptat deja instrumente de comunicare ca blogurile, feed-urile RSS, podcasturile sau site-urile de social networking. Analistul Oliver Young considera de asemenea ca 56% dintre companiile nord americane privesc aceste instrumente ca pe o prioritate in 2008.
In urma analizei mai multor componente Web 2.0, printre care blogurile, feed-urile RSS, pdocasturile, widget-urile, etc., specialistii de la Forrester au ajuns la concluzia ca site-urile de social networking vor fi tinta principala a investitiilor marilor companii. Totusi, Young avertizeaza ca va veni si o vreme in care aceste investitii vor atinge un punct de saturatie, datorat inmultirii aplicatiilor Web 2.0, si includerii lor in pachete de solutii software integrate.
Termenul Web 2.0 a fost introdus de Tim O'Reilly si defineste tendinta de a utiliza internetul si web design-ul pentru a stimula creativitatea, impartasirea de informatii si, in special, colaborarea dintre utilizatori. Aceste principii au dus la aparitia unor aplicatii ca site-urile de social networking, bloguri, wiki-uri, adevarate comunitati pe internet.
Desi Web 2.0 pare ca se refera la o noua versiune a World Wide Web-ului, termenul inseamna mai putin schimbarea internetului si mai degraba modul in care acesta este folosit de utilizatorii sai finali.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii