Oamenii iubesc masinile cu fata agresiva
Data publicarii: 15-10-2008 | AutoOamenii au tendinta sa vada fete si trasaturi umane cand privesc o masina si, potrivit unui studiu recent, ei prefera acele automobile care denota agresivitate si masculinitate. De altfel, inclinatia de a vedea chipuri omenesti este mai larga, aplicandu-se de la masini la norii de pe cer.
Aceasta tendinta poarta denumirea stiintifica de "pareidolia" si este definita de psihologi drept tendinta mintii omenesti de a identifica pattern-uri acolo unde exista doar o mica similaritate. Cercetatorii spera, printr-o serie de studii sa inteleaga mai bine ce se intampla in creierul uman cand asociaza obiectele cu fetele omenesti. Constructorii auto ar putea avea un interes direct in aceste studii, pe baza lor putandu-si optimiza designul masinilor.
"Cand investesti intr-un autovehicul nou, vorbesti de miliarde de dolari. Daca ai ales stilul gresit poti avea mari necazuri", spune Truls Thorstensen, directorul unei firme de consultanta din Viena. El incearca sa aduca marilor producatori auto noi instrumente de concepere a designului masinilor, dincolo de inspiratia desenatorului.

George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri