Oamenii iubesc masinile cu fata agresiva
Data publicarii: Astazi, 15-10-2008 | AutoOamenii au tendinta sa vada fete si trasaturi umane cand privesc o masina si, potrivit unui studiu recent, ei prefera acele automobile care denota agresivitate si masculinitate. De altfel, inclinatia de a vedea chipuri omenesti este mai larga, aplicandu-se de la masini la norii de pe cer.
Aceasta tendinta poarta denumirea stiintifica de "pareidolia" si este definita de psihologi drept tendinta mintii omenesti de a identifica pattern-uri acolo unde exista doar o mica similaritate. Cercetatorii spera, printr-o serie de studii sa inteleaga mai bine ce se intampla in creierul uman cand asociaza obiectele cu fetele omenesti. Constructorii auto ar putea avea un interes direct in aceste studii, pe baza lor putandu-si optimiza designul masinilor.
"Cand investesti intr-un autovehicul nou, vorbesti de miliarde de dolari. Daca ai ales stilul gresit poti avea mari necazuri", spune Truls Thorstensen, directorul unei firme de consultanta din Viena. El incearca sa aduca marilor producatori auto noi instrumente de concepere a designului masinilor, dincolo de inspiratia desenatorului.

George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an