Oamenii iubesc masinile cu fata agresiva
Data publicarii: 15-10-2008 | AutoOamenii au tendinta sa vada fete si trasaturi umane cand privesc o masina si, potrivit unui studiu recent, ei prefera acele automobile care denota agresivitate si masculinitate. De altfel, inclinatia de a vedea chipuri omenesti este mai larga, aplicandu-se de la masini la norii de pe cer.
Aceasta tendinta poarta denumirea stiintifica de "pareidolia" si este definita de psihologi drept tendinta mintii omenesti de a identifica pattern-uri acolo unde exista doar o mica similaritate. Cercetatorii spera, printr-o serie de studii sa inteleaga mai bine ce se intampla in creierul uman cand asociaza obiectele cu fetele omenesti. Constructorii auto ar putea avea un interes direct in aceste studii, pe baza lor putandu-si optimiza designul masinilor.
"Cand investesti intr-un autovehicul nou, vorbesti de miliarde de dolari. Daca ai ales stilul gresit poti avea mari necazuri", spune Truls Thorstensen, directorul unei firme de consultanta din Viena. El incearca sa aduca marilor producatori auto noi instrumente de concepere a designului masinilor, dincolo de inspiratia desenatorului.

George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private