Publicitatea se va propaga, in cinci ani, pe toate caile
Data publicarii: 27-10-2008 | MediaPublicitatea se va propaga, in cinci ani, pe toate caile - internet, telefon mobil, panouri digitale, accesorii publicitare in mijloacele de transport sau radio prin satelit, iar cele mai mari evolutii si profituri le vor avea pietele online, arata un studiu realizat de Price Watherhouse Coopers.
Potrivit studiului Price Watherhouse Coopers (PWC), internetul va fi principala cale de acces a publicului spre informatie, divertisment si media, ceea ce va duce la cresterea competitiei intre operatorii de cablu si cei de telefonie, insa cea mai rapida crestere o va inregistra piata de wireless. Popularizarea crescuta a internetului va duce la dezvoltarea publicitatii in acest mediu, fie ca este vorba de reclame pe site-uri, mesaje pe e-mail sau interventii platite pe motoarele de cautare. Astfel, piata publicitatii pe internet va inregistra, in America de Nord, de exemplu, o crestere de aproximativ 20% pe an, ceea ce va duce la incasari de peste trei miliarde de dolari in 2012, fata de 1,2 miliarde in 2007.
Si televiziunea se va dezvolta odata cu trecerea la tehnologii avansate de propagare si in principal la digitalizarea transmisiei. Piata reclamelor va incasa mai mult in special datorita popularizarii televiziunii mobile si a programelor specializate, care vor difuza spoturi publicitare specializate. Consumatorii vor fi bombardati cu reclame pe telefoanele mobile, chiar daca nu isi instaleaza televiziune mobila, mai arata studiul PWC.
Un mediu de reclame foarte bun raman ziarele si site-urile de stiri. In Europa si Orientul Mijlociu, zone care formeaza si in prezent cea mai mare piata de stiri, se vor cheltui, in 2012, peste 83 de miliarde de dolari pentru accesul la stiri, fata de 72 de miliarde in 2007, puterea acestui mediu de informare ducand si la popularizarea reclamelor din pubicatiile si de pe site-urile specializate.
In prezent, in Statele Unite, 7% din banii cheltuiti pentru publicitatea in ziare reprezinta sumele platite pentru reclame pe site-urile publicatiilor respective, urmand ca, pana in 2012, acest procent sa se dubleze. Singura piata de stiri care va inregistra scaderi va fi cea din Japonia, care va ramane, totusi, cea mai mare din Asia. Vor inregistra cresteri, dar nu semnificative, Indonezia, India and China.
Referitor la piata reclamelor stradale, studiul PWC arata ca aceasta se va dezvolta mai ales prin tehnologizare. De exemplu, un panou digital care schimba anunturi la fiecare zece secunde genereaza profituri de pana la 20 de ori mai mari decat panourile publicitare obisnuite. In ultimii ani, aproximativ 500 de astfel de panouri au fost instalate in SUA si se preconizeaza ca, pana in 2012, vor fi instalate peste 500.000.
La nivel mondial, profiturile din abonamente la radiouri prin satelit se vor dubla in urmatorii cinci ani, de la 2,5 miliarde de dolari, in 2007, la 4,9 miliarde de dolari, in 2012.
Potrivit studiului mentionat, cea mai slaba crestere si cea care influenteaza cel mai putin piata reclamelor este domeniul literaturii de specialitate. Cartile vor avea mai putina cautare, aceasta piata fiind revitalizata sensibil prin folosirea mediului electronic si a celui audio.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI