Lipsa manierelor ofenseaza sefii

Data publicarii: 16-01-2009 | HR/Cariere

Lipsa de maniere pare a fi cel mai putin tolerata, in mod surprinzator, de sefii din Statele Unite ale Americii si din Marea Britanie, in timp ce australienii sunt cel mai putin afectati, scrie Reuters.

Potrivit unui sondaj realizat de compania Servcorp, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata inchirierilor de spatii pentru birouri, cele mai grave comportamente manifestate la locul de munca sunt, in ordine descrescatoare, a nu saluta, a nu oferi cafea sau alte bauturi oaspetilor, a vorbi tare in birou, a folosi cuvinte urate sau injurii si a vorbi la telefonul mobil in interiorul biroului.

Folosirea produselor de papetarie fara a cere voie si formularea unor intrebari prea personale, figureaza, de asemenea, pe lista maniereleor nepotrivite. Americanii si britanicii s-au dovedit cei mai sensibili la acest capitol, desi 60% dintre respondenti au numit Japonia drept tara cu cele mai stricte etichete.

Managerii americani si britanici sunt mai usor de ofensat chiar si decat colegii lor din Orientul Mijlociu, Japonia si China, natii cu traditii transmise de sute de ani. La polul opus, 25% dintre australieni au recunoscut ca nu au nicio problema cu injuraturile, lucru care in Japonia sau Orientul Mijlociu este profund ofensator.

In plus, aproape toti australienii au spus ca se adreseaza sefului cu numele mic, lucru gasit total neadecvat de chinezi. Mai mult, australieii adesea vorbesc tare si isi adreseaza cu usurinta intrebari ce tin de intimitate.

George Trifu