Agentiile de publicitate isi calculeaza bugetele pe 2009 cu prudenta

Data publicarii: 02-02-2009 | Media

Criza financiara afecteaza, intr-un fel sau altul, bugetele alocate publicitatii pentru anul acesta, determinand marii jucatori de pe piata locala sa priveasca cu prudenta modul in care isi construiesc bugetele. In acest sens, Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania a declarat pentru Curierul National ca "este foarte greu de facut o estimare realista, intrucat clientii din diferite categorii aplica strategii diferite, care tin cont atat de contextul pietei locale cat si de politica de la HQ".

Aceeasi opinie este sustinuta si de Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi Romania, care ne-a declarat ca "bugetele pentru publicitate din acest an vor fi afectate in masura in care clientii vor decide sa reduca sau nu costurile pentru comunicare", adaugand ca tine de strategia de business a fiecarei companii cum isi va planifica bugetul pentru anul 2009.

Ogilvy: Este posibil ca in a doua jumatate investitiile in comunicare sa creasca

"In prima parte a anului intalnim mai multa prudenta din partea unora dintre advertiseri in investirea bugetului de publicitate", a mai declarat Manuela Necula. In plus, aceasta a sustinut ca este posibil ca in cea de-a doua jumatate a anului sa asistam la o crestere a investitiilor in comunicare, chiar ajungand la aceeasi valoare ca anul trecut.

In acelasi timp, Saatchi & Saatchi a semnat pentru acest an atat contracte cu bugete mai mari cat si contracte cu bugete mai reduse comparativ cu anul 2008. "Intram in 2009 cu bugete asemanatoare cu cele de anul trecut. Diferenta va fi facuta de modul in care aceste bugete vor fi investite sau cheltuite pentru a intari legaturile dintre brand si oameni, pentru a pastra cota de piata sau pentru a consolida numarul de clienti loiali care vor fi aproape de produsele preferate chiar si in aceasta perioada dificila", a mai spus Radu Florescu.

Se preconizeaza o crestere a publicitatii online si TV

De asemenea, CEO Saatchi & Saatchi Romania a mentionat ca anul acesta se preconizeaza "o crestere a mediului online si a TV-ului, o stagnare a outdoor-ului si o scadere a radioului si a presei scrise". De aceeasi parere este si CEO Ogilvy Group Romania, care considera ca TV-ul va detine in continuare ponderea majoritara, in cele mai multe cazuri.
Aceasta explica ca dat fiind numarul mare al activitatilor promotionale previzionate pentru 2009, "e posibila o crestere a utilizarii radioului, precum si a publicitatii indoor, poate in defavoarea presei scrise".

"In contextul actual se vorbeste foarte mult despre rata de crestere a advertisingului in mediile digitale si cred ca acest lucru se datoreaza in primul rand metodelor de cuantificare a rezultatelor acestui tip de campanii", a incheiat Manuela Necula.

"Cred ca advertiserii sunt constienti ca o solutie 360° este, de cele mai multe ori, cea mai buna optiune. Statistic vorbind, campaniile multicanal au o rata mai buna de succes (65%) decat cele uni-canal (58%) si sunt si mult mai eficiente" (Manuela Necula, CEO Ogilvy Group Romania)

"Un aspect fundamental va fi sa adaptam mixul de comunicare cat mai eficient si cat mai relevant, in functie de oportunitatea pietei, de obiectivele clientului si de personalitatea brandului" (Radu Florescu, CEO Saatchi & Sattchi Romania)

Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: