Numarul de carduri contactless Visa se va dubla pana in anul 2010
Data publicarii: 20-11-2009 | Finante-BanciIn Europa, plata in numerar se foloseste inca in 80% dintre tranzactii, iar peste 90% dintre acestea au o valoare mai mica de 15 euro. Aceste cifre indica faptul ca exista o zona importanta, cu potential, pentru platile de valoare redusa cu cardul, care nu este valorificata. Contactless reprezinta strategia prin care Visa ataca cel mai mare competitor al sau - numerarul.
"Visa contactless aduce un plus de valoare tuturor platformelor de carduri Visa: debit, credit, prepaid, comerciale si V PAY. Pentru tranzactiile cu o valoare sub 20 de euro, consumatorul poate finaliza tranzactia in mai putin de o secunda, prin simpla apropiere a cardului de un cititor de carduri, fara a fi nevoit sa semneze sau sa introduca un cod PIN. Pentru tranzactii de peste 20 de euro, consumatorul realizeaza o tranzactie obisnuita cu cardul", se precizeaza in comunicatul Visa.
Sandra Alzetta SVP, Head of Innovation in cadrul Visa Europe, a precizat: "Cheia succesului o reprezinta adaptabilitatea produsului si gradul de accesibilitate tot mai mare. In prezent, exista cateva piete care se indreapta spre aplicarea produsului in intreaga lor baza de carduri. Mai mult, functionalitatea produsului s-a extins si include in prezent carduri pentru studenti, carduri de tranzit, carduri de acces pe stadion, carduri de retail co-branded. De asemenea, constatam o crestere a gradului de acceptare in domenii in care pana acum se folosea exclusiv numerarul, cum ar fi automatele de vanzare produse. Vom avea 6 milioane de carduri contactless in Europa pana la sfarsitul anului, iar numarul acestora se va dubla pana la sfarsitul anului 2010."
Cardurile contactless Visa sunt conforme cerintelor SEPA, folosind tehnologia cu cip de ultima generatie si avand incluse caracteristici de securitate la cel mai inalt nivel. Pot include programe de fidelizare existente si pot fi combinate cu alte aplicatii contactless proprii (aplicatia de tranzit MIFARE, aplicatia de acces, insigne ID etc).
Tehnologia contactless aduce avantaje atat posesorilor de carduri, cat si comerciantilor: in primul rand, reducerea timpului necesar pentru efectuarea tranzactiei, ceea ce inseamna, totodata, scurtarea timpului de asteptat la casa si la cozi. In al doilea rand, securitatea sporita in comparatie cu numerarul, prin reducerea costurilor pe care le presupun, de regula, gestionarea si pastrarea numerarului de catre comercianti si prin limitarea riscurilor pentru consumatori. In al treilea rand, inseamna inovatie si servicii mai bune pentru clienti.
Comerciantii manifesta un interes tot mai mare fata de adoptarea acestei tehnologii, in special categoriile de comercianti la care valoarea platilor este mai scazuta, care pot observa imediat avantajele oferite de accelerarea tranzactiilor la punctele de vanzare.
Cardurile contactless beneficiaza de interoperabilitate la nivel global si se pot folosi oriunde in lume la fel ca orice card Visa. In prezent, Visa Europe are in derulare programe contactless in Marea Britanie, Turcia, Polonia, Italia, Elvetia si Romania, precum si programe pilot in Spania, Franta si Germania.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri