Publicitatea nu influenteaza consumul in randul tinerilor
Data publicarii: 24-03-2010 | MediaPublicitatea la bauturile alcoolice nu exercita nicio influenta asupra consumului tinerilor, arata un studiu comandat de Uniunea Elvetiana pentru Arte si Meserii, citat de site-ul lesquotidiennes.com.
Adolescentii intervievati spun ca sunt influentati in primul rand de prieteni. Potrivit studiului realizat de psihologul german Stefan Poppelreuter pe 400 de tineri intre 14 si 17 ani, '90% dintre adolescentii chestionati spun ca publicitatea nu le influenteaza consumul', iar 83% o gasesc 'plictisitoare'.
Comportamentul lor este influentat de prieteni, in primul rand (85%), apoi de parinti (65%). In cadrul studiului au fost chestionati si 100 de parinti de adolescenti din grupa de varsta mentionata: 87% dintre ei considera ca joaca un rol decisiv in ceea ce priveste prevenirea si ca 'producatorii si politicile nu joaca un rol major in materie de prevenire'. Numai 10% dintre ei cred ca 'rolul principal in privinta prevenirii revine comertului'.
Studiul ajunge la concluzia ca 'atat tinerii, cat si parintii lor apreciaza ca interdictiile publicitare sunt putin credibile'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025