RCS-RDS apreciaza drept binevenita reducerea tarifelor de terminare la puncte mobile
Data publicarii: 04-09-2013 | IT&CRCS & RDS apreciaza drept binevenita reducerea tarifelor pentru terminarea apelurilor in retelele de comunicatii mobile la nivelul de 0,86 eurocenti/minut, prin initierea de catre ANCOM a consultarii publice in scopul stabilirii tarifelor maxime propuse pentru serviciile de interconectare, tarife determinate pe baza unor modele de calculatie a costurilor.
Speram ca procesul sa fie finalizat intr-un termen cat mai scurt, astfel incat noul tarif sa poata fi aplicat de la 1 ianuarie 2014, avand in vedere deosebita importanta a scaderilor de tarife pentru consumatorii finali, precum si intarzierea fata de termenele din Recomandarile Europene, dar si alte tari Europene (de exemplu Franta cu un tarif de 0,84 eurocenti/minut incepand cu ianuarie 2013, Italia, cu un tarif de 0,98 eurocenti/minut incepand cu iulie 2013, Spania cu un tarif de 1,09 eurocenti/minut incepand cu iulie 2013, UK cu un tarif de 0,848 pence/minut incepand cu aprilie 2013 si ajungand la 0,67 pence/minut incepand cu aprilie 2014). Conform Recomandarii 2009/396/CE Autoritatile Nationale de Reglementare "trebuie sa se asigure ca, pana la 31 decembrie 2012, tarifele de terminare a apelurilor sunt implementate simetric si eficient in ceea ce priveste costurile...”.
Doar prin tarife de terminare a apelurilor in alte retele mobile bazate pe costuri vom avea premisele pentru o competitie corecta si echitabila intre operatorii mobili, de care sa beneficieze in mod direct consumatorii finali, persoane fizice si afaceri.
Impactul asupra consumatorilor al scaderii tarifelor pentru terminarea apelurilor in retelele de comunicatii mobile (luand in calcul traficul total de voce terminat catre retelele mobile nationale si originat din alte retele fixe si mobile nationale*) ar insemna reduceri de costuri de peste 150 milioane EURO pe an, care credem ca ar trebui sa se reflecte in sumele platite de catre utilizatorii finali. Mai mult, reducerea tarifelor de interconectare mobile reflectata in preturile consumatorilor ar duce la scaderea facturilor acestora, dar si la incurajarea consumului.
* Pe baza datelor de trafic terminat in retelele mobile din alte retele nationale, extrase din raportul semestrial ANCOM de date statistice, pentru al doilea semestru din 2012, cu privire la piata serviciilor de comunicatii electronice din Romania
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday