Ministrul pentru Mediul de Afaceri vrea sa atraga investitii din Japonia
Data publicarii: 24-05-2018 | Economie
Acordul de liber schimb convenit intre Uniunea Europeana si Japonia, pe de o parte, si Brexit-ul, pe de alta parte, reprezinta potentiali poli de dezvoltare economica a companiilor romanesti si japoneze si a investitiilor bilaterale, considera ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Stefan Radu Oprea.
Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, Oprea va prezenta avantajele oferite de mediul de afaceri romanesc cu prilejul vizitei oficiale pe care o efectueaza in Japonia in perioada 23-25 mai.
Agenda ministrului pentru Mediul de Afaceri include intrevederi cu Yoji Muto, ministrul japonez adjunct al Economiei, Comertului si Industriei, cu reprezentanti ai Dietei (Parlamentul Japoniei, n.r.) precum si cu reprezentanti ai unor companii nipone si institutii bancare importante, precum Hitachi Capital Corporation, Mizuho Bank, IHI Corporation, Foster Electric, Calsonic Kansei sau NTT Data.
De asemenea, Stefan Radu Oprea va avea intalniri cu Yoshio Sato, presedinte al Keidanren (Japan Business Federation) Europa si cu conducerea executiva a JETRO (Japan External Trade Organization).
In contextul vizitei, va avea loc si seminarul "Business Bridge Romania - Japonia", organizat la sediul JETRO din Tokyo, cu sprijinul Ambasadei Romaniei in Japonia, eveniment la care vor participa numeroase companii japoneze si institutii financiare, jucatori importanti in economia nipona si mondiala, care si-au exprimat interesul pentru accesul si extinderea afacerilor pe piata romaneasca, se precizeaza in comunicat.
In anul 2017, schimburile comerciale bilaterale au totalizat 650,40 milioane de dolari, din care exportul romanesc se cifreaza la 262,69 milioane de dolari (in crestere cu 9,80% fata de anul precedent) si importul la 387,71 milioane de dolari (in crestere cu 5,13%). Soldul comercial s-a mentinut defavorabil Romaniei, cu un deficit de 125,02 milioane de dolari in anul 2017.
Principalele produse romanesti exportate in Japonia sunt: lemn si semifabricate din lemn, imbracaminte si accesorii, masini si echipamente electrice, produse chimice, produse metalurgice, incaltaminte, sticla, ceramica, vinuri, miere, produse cosmetice.
In ceea ce priveste principalele produse japoneze importate in Romania, acestea sunt: mijloace de transport, echipament electric, masini si utilaje, produse din metal, produse chimice, instrumente si aparate optice si fotografice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii