Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor

Data publicarii: 21-03-2024 | Auto
Studiul "Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study" relevă preferințele și tendințele de achiziție ale consumatorilor din piețele dezvoltate și emergente din întreaga lume în ceea ce privește achiziția de mașini. Potrivit acestui studiu, prețul rămâne criteriul principal de alegere pentru majoritatea consumatorilor din piețele dezvoltate, cum ar fi Germania, Japonia și Statele Unite, în timp ce pentru cei din piețele emergente, cum ar fi India și Asia de Sud-Est, calitatea produsului primează.

Interesant este faptul că, în ciuda tendințelor globale către vehiculele electrice, unele piețe înregistrează o creștere a preferinței pentru mașinile cu motoare pe combustie internă. De exemplu, în SUA, 67% dintre consumatori preferă mașinile pe combustie, față de 58% în 2023, iar în Germania și Asia de Sud-Est, această preferință a crescut, respectiv, la 49% și 52%.

Cu toate acestea, cei care optează pentru mașini electrice o fac în principal datorită prețului mai redus al alimentării și a preocupării pentru protecția mediului. În India, de exemplu, 68% dintre consumatori aleg mașinile electrice datorită preocupării pentru mediu.

În ceea ce privește mașinile electrice pe baterie, există îngrijorări legate de timpul de încărcare, autonomie, preț și costurile potențiale de înlocuire a bateriei. De asemenea, majoritatea consumatorilor sunt preocupați de impactul bateriilor asupra mediului, ceea ce subliniază necesitatea adoptării unor practici durabile de utilizare și reciclare a acestor componente.

Angajamentul mărcilor auto față de practicile durabile este un aspect important pentru consumatorii din piețele emergente, cum ar fi India și China, dar și pentru cei din țări dezvoltate precum Germania și Statele Unite.

Studiul Deloitte 2024 Global Automotive Consumer Study a implicat aproximativ 27.000 de consumatori din 26 de țări, oferind o perspectivă amplă asupra preferințelor și tendințelor din industria auto la nivel global.