Sondaj: Succesul exporturilor depinde de cunoasterea unei limbi straine
Data publicarii: 23-02-2007 | AfaceriObiectivul a fost furnizarea catre Comisie si factorii de decizie din statele membre, de informatii practice si analize cu privire la utilizarea competentelor lingvistice in IMM-uri si impactul asupra performantei intreprinderilor.
Sondajul a identificat o legatura directa intre cunoasterea limbilor si succesul exporturilor. S-au identificat patru elemente de gestionare a activitatilor lingvistice, care se pot asocia cu succesul exporturilor: abordarea strategica privind comunicarea multilingva, numirea vorbitorilor de limba materna, angajarea de personal cu competente lingvistice si utilizarea serviciilor oferite de traducatori si interpreti. Intreaga economie a UE ar putea inregistra castiguri importante, daca toate IMM-urile exportatoare ar aplica una sau mai multe dintre aceste tehnici.
Sondajul a scos la iveala faptul ca limba engleza este limba cheie pentru a avea acces pe piata exporturilor. Cu toate acestea, rezultatele sondajului sugereaza faptul ca situatia este mult mai complexa fata de mult-citata parere, potrivit careia limba engleza ar fi limba universala. Limba rusa se foloseste pe o arie extinsa in Europa de Est (alaturi de limbile germana si polona).
De remarcat, ca limba franceza se foloseste in comertul din zona Africii, iar limba spaniola in America Latina. Parteneriatele de afaceri pe termen mai lung depind de intemeierea si gestionarea relatiei. In acest scop, cunoasterea culturii si a limbii tarii tinta sunt esentiale.
Sondajul cu privire la IMM-uri a evidentiat faptul ca se pierd afaceri intr-o mare masura, ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. In esantionul de aproape 2 000 de intreprinderi, 11% dintre respondenti (195 de IMM-uri) au pierdut un contract ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. Dintre acestea, 37 de intreprinderi au pierdut contracte cu o valoare totala intre 8 si 13,5 milioane de euro. Alte 54 de intreprinderi au pierdut contracte potentiale cu o valoare totala intre 16,5 si 25,3 milioane de euro. Cel putin 10 intreprinderi au pierdut fiecare cate un contract cu valoarea de peste 1 milion de euro.
Conform acestor constatari, pierderea medie pe intreprindere pe o perioada de trei ani este de 325 000 de euro. Desigur, sondajul a identificat doar acele situatii in care companiile aveau cunostinta de afacerea pierduta sau potential pierduta si astfel suma reala poate fi mult mai mare.
IMM-urile se confrunta cu bariere interculturale si lingvistice cand actioneaza in alte tari. In toate tarile, mai putin in opt dintre ele, peste 10% dintre respondenti aveau cunostinta de confruntarea cu probleme interculturale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut