Sondaj: Succesul exporturilor depinde de cunoasterea unei limbi straine
Data publicarii: 23-02-2007 | Afaceri
Obiectivul a fost furnizarea catre Comisie si factorii de decizie din statele membre, de informatii practice si analize cu privire la utilizarea competentelor lingvistice in IMM-uri si impactul asupra performantei intreprinderilor.
Sondajul a identificat o legatura directa intre cunoasterea limbilor si succesul exporturilor. S-au identificat patru elemente de gestionare a activitatilor lingvistice, care se pot asocia cu succesul exporturilor: abordarea strategica privind comunicarea multilingva, numirea vorbitorilor de limba materna, angajarea de personal cu competente lingvistice si utilizarea serviciilor oferite de traducatori si interpreti. Intreaga economie a UE ar putea inregistra castiguri importante, daca toate IMM-urile exportatoare ar aplica una sau mai multe dintre aceste tehnici.
Sondajul a scos la iveala faptul ca limba engleza este limba cheie pentru a avea acces pe piata exporturilor. Cu toate acestea, rezultatele sondajului sugereaza faptul ca situatia este mult mai complexa fata de mult-citata parere, potrivit careia limba engleza ar fi limba universala. Limba rusa se foloseste pe o arie extinsa in Europa de Est (alaturi de limbile germana si polona).
De remarcat, ca limba franceza se foloseste in comertul din zona Africii, iar limba spaniola in America Latina. Parteneriatele de afaceri pe termen mai lung depind de intemeierea si gestionarea relatiei. In acest scop, cunoasterea culturii si a limbii tarii tinta sunt esentiale.
Sondajul cu privire la IMM-uri a evidentiat faptul ca se pierd afaceri intr-o mare masura, ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. In esantionul de aproape 2 000 de intreprinderi, 11% dintre respondenti (195 de IMM-uri) au pierdut un contract ca urmare a lipsei competentelor lingvistice. Dintre acestea, 37 de intreprinderi au pierdut contracte cu o valoare totala intre 8 si 13,5 milioane de euro. Alte 54 de intreprinderi au pierdut contracte potentiale cu o valoare totala intre 16,5 si 25,3 milioane de euro. Cel putin 10 intreprinderi au pierdut fiecare cate un contract cu valoarea de peste 1 milion de euro.
Conform acestor constatari, pierderea medie pe intreprindere pe o perioada de trei ani este de 325 000 de euro. Desigur, sondajul a identificat doar acele situatii in care companiile aveau cunostinta de afacerea pierduta sau potential pierduta si astfel suma reala poate fi mult mai mare.
IMM-urile se confrunta cu bariere interculturale si lingvistice cand actioneaza in alte tari. In toate tarile, mai putin in opt dintre ele, peste 10% dintre respondenti aveau cunostinta de confruntarea cu probleme interculturale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private