Publicitatea on-line mincinoasa ingroasa buzunarele afaceristilor
Data publicarii: 16-03-2007 | AfaceriChiar daca reclama este sufletul comertului, produsul promovat nu trebuie sa insele asteptarile create de mesajul publicitar, noteaza Curentul. Este o regula pe care mai multe companii transnationale o incalca in mod constient. De vina pare a fi nu atat vidul legislativ si modul deficitar in care organismele de control isi fac treaba, cat mai ales lipsa de reactie a clientilor. Spre exemplu, reclamele la cele mai tentante oferte ale companiilor care asigura servicii de catering, precum si comenzi on-line se dovedesc a fi minciuna prin omisiune.
Nu mai exista nimic ce nu poate fi gasit intr-unul dintre magazinele virtuale. De la mancare pana la flori livrate la adresa dorita. Asa s-a intamplat si in cazul celor care ne-au sesizat in ultima perioada o serie de nereguli cu care s-au confruntat in momentul in care au vrut sa faca ceva comenzi pe internet. Astfel, in cazul doamnei Carmen Cristea, aceasta a intrat pe unul dintre site-urile care o trimiteau la o comanda on-line pentru trei pizza. Conform celor scrise in formularul de prezentare al firmei, era obligatoriu ca nivelul comenzii sa depaseasca suma de 40 RON pentru a-i fi livrata la domiciliu. Numai ca in momentul in care reclamanta a sunat la firma, unul dintre angajati i-a spus ca de fapt minimul comenzii trebuie sa fie de 100 RON. Neavand cu cine sa se certe, doamna a facut cale intoarsa si a ales sa sesizeze aceasta situatie.
Apoi, intr-un alt caz, domnul Dan Miatshon a explicat ca zilele trecute a vrut sa faca o comanda on-line la unul dintre restaurantele cu profil romanesc ce avea reclama pe internet. Dupa ce a purces la a raspunde cuviincios la toate intrebarile ce ii erau puse pentru completarea catorva formulare, a reusit in sfarsit sa execute si comanda cu pricina, pentru care a si primit confirmarea. Asa ca, in baza celor scrise in factura proforma, nu avea de asteptat decat maximum o ora si jumatate pana cand mancarea ar fi trebuit sa ii soseasca la domiciliu. Si toate acestea in schimbul a 129 RON plus taxa de drum de 6 RON.
Cum dupa mai bine de o ora si jumatate nimeni nu dadea niciun semn, reclamantul a inceput sa caute datele de contact ale restaurantului cu pricina. La finalul cautarilor, acesta a constatat ca, in realitate, restaurantul nu primea de ceva vreme comenzi on-line, deoarece erau probleme in preluarea comenzilor. Cu toate ca unul dintre angajatii restaurantului i-a comunicat acestuia ca totusi comanda facuta de aceasta data si telefonic ii va fi preluata, dupa alte 20 de minute de asteptare, reclamantul a fost sunat si i s-a comunicat ca "deoarece avem probleme cu acele comenzi on-line, i-am dat liber soferului mai devreme saptamana asta si va sugeram sa va indreptati catre un alt restaurant".
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut