Publicitatea on-line mincinoasa ingroasa buzunarele afaceristilor
Data publicarii: 16-03-2007 | AfaceriChiar daca reclama este sufletul comertului, produsul promovat nu trebuie sa insele asteptarile create de mesajul publicitar, noteaza Curentul. Este o regula pe care mai multe companii transnationale o incalca in mod constient. De vina pare a fi nu atat vidul legislativ si modul deficitar in care organismele de control isi fac treaba, cat mai ales lipsa de reactie a clientilor. Spre exemplu, reclamele la cele mai tentante oferte ale companiilor care asigura servicii de catering, precum si comenzi on-line se dovedesc a fi minciuna prin omisiune.
Nu mai exista nimic ce nu poate fi gasit intr-unul dintre magazinele virtuale. De la mancare pana la flori livrate la adresa dorita. Asa s-a intamplat si in cazul celor care ne-au sesizat in ultima perioada o serie de nereguli cu care s-au confruntat in momentul in care au vrut sa faca ceva comenzi pe internet. Astfel, in cazul doamnei Carmen Cristea, aceasta a intrat pe unul dintre site-urile care o trimiteau la o comanda on-line pentru trei pizza. Conform celor scrise in formularul de prezentare al firmei, era obligatoriu ca nivelul comenzii sa depaseasca suma de 40 RON pentru a-i fi livrata la domiciliu. Numai ca in momentul in care reclamanta a sunat la firma, unul dintre angajati i-a spus ca de fapt minimul comenzii trebuie sa fie de 100 RON. Neavand cu cine sa se certe, doamna a facut cale intoarsa si a ales sa sesizeze aceasta situatie.
Apoi, intr-un alt caz, domnul Dan Miatshon a explicat ca zilele trecute a vrut sa faca o comanda on-line la unul dintre restaurantele cu profil romanesc ce avea reclama pe internet. Dupa ce a purces la a raspunde cuviincios la toate intrebarile ce ii erau puse pentru completarea catorva formulare, a reusit in sfarsit sa execute si comanda cu pricina, pentru care a si primit confirmarea. Asa ca, in baza celor scrise in factura proforma, nu avea de asteptat decat maximum o ora si jumatate pana cand mancarea ar fi trebuit sa ii soseasca la domiciliu. Si toate acestea in schimbul a 129 RON plus taxa de drum de 6 RON.
Cum dupa mai bine de o ora si jumatate nimeni nu dadea niciun semn, reclamantul a inceput sa caute datele de contact ale restaurantului cu pricina. La finalul cautarilor, acesta a constatat ca, in realitate, restaurantul nu primea de ceva vreme comenzi on-line, deoarece erau probleme in preluarea comenzilor. Cu toate ca unul dintre angajatii restaurantului i-a comunicat acestuia ca totusi comanda facuta de aceasta data si telefonic ii va fi preluata, dupa alte 20 de minute de asteptare, reclamantul a fost sunat si i s-a comunicat ca "deoarece avem probleme cu acele comenzi on-line, i-am dat liber soferului mai devreme saptamana asta si va sugeram sa va indreptati catre un alt restaurant".
Integral in Curentul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an